Nakon udesa u Mađarskoj
0

Drugom čovjeku hrvatske Vlade, Čačiću, 14 mjeseci uvjetne

Klix.ba
Radimir Čačić
Radimir Čačić
Drugom čovjeku hrvatske Vlade Radimiru Čačiću u mađarskom Kapošvaru zbog teške saobraćajne nesreće u kojoj su dvije osobe poginule, danas je izrečena nepravomoćna presuda od 14 mjeseci zatvora uvjetno, uz rok od tri godine u kojem ne smije napraviti neko drugo krivično djelo, piše Index.hr.

Prvi potpredsjednik Vlade i ministar privrede je u januaru 2010. godine na autocesti Nagykanisza - Budimpešta naletio svojim Chryslerom na automobil Katalin Liptak. Nakon udara njene Škode u zaštitnu ogradu smrtno su stradali njezina 81-godišnja majka i 60-godišnji suprug. Suđenje u ovom procesu započelo je 20. septembra prošle godine.

Čačić je na sudu kazao da se ne osjeća krivim zbog nesreće, iako je rekao da mu je žao i da osjeća odgovornost. No, napomenuo je da se ne slaže s dijelovima optužnice - tvrdi da nije vozio prebrzo i da je vidljivost na cesti bila loša.

I dok je Čačić ustvrdio kako mu je tog kobnog dana vidljivost na autocesti smanjila magla, pet svjedoka demantiralo je njegove tvrdnje. Također, jedan od policajaca koji su radili uviđaj ustvrdio je da su svjetla na automobilu Škoda Fabia, kojom je upravljala Katalin Liptak, bila upaljena, iako je Čačić tvrdio suprotno.

Tokom dosadašnjeg sudskog postupka mogla su se čuti dva drastično različita iskaza dvojice saobraćajnih vještaka. Zoltan Lovasz, vještak kojeg je angažiralo tužiteljstvo, na prvom ročištu kazao je da je Čačić vozio 145 do 150 kilometara na sat, a njegov kolega Mihally Rektor, koji je svjedočio u nastavku suđenja, zaključio je da je brzina bila između 125 i 135 kilometara na sat. S obzirom da su oba vještačenja bila prilično manjkava, odnosno sadržavala obilje pretpostavki i otvorenih pitanja, sud ih je na prethodnom ročištu, održanom 21. juna, odlučio ponovno saslušati.

Lovasz je u ponovljenom svjedočenju naveo kako i dalje stoji kod toga da je Čačić vozio brzinom do 150 kilometara na sat. Kaže kako je to izračunato matematičkim modelom na osnovu deformacije automobila. Napomenuo je i kako je jako bitan kut sudara. Stoga ne opovrgava ni mišljenje drugog vještaka, Mihallyja Rektora, koji navodi da je Čačić vozio manjom brzinom, između 125 i 135 kilometara na sat. Tužiteljstvo je ustvrdilo kako je Lovasz promijenio mišljenje u odnosu na svoje prijašnje svjedočenje, ali on se s tim ne slaže - iako ne isključuje mogućnost da je brzina koju je odredio Rektor moguća "vjeruje da je Čačić vozio onoliko koliko je rekao na početku", prenosi Index.hr.