{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO+VIDEO
/
Kako je Sarajevo-x.com postao Klix.ba

3.4.2012. u 12:26
9
0
Kako je Sarajevo-x.com postao Klix.ba
9
Kao što je već poznato, najposjećeniji bosanskohercegovački internet-portal Sarajevo-x.com od 2. aprila je postao Klix.ba. Pozitivne reakcije nisu bile očekivane, jer svaka promjena imena izaziva negodovanje, ali činjenica je da je posjećenost portala prvog dana rebrandinga porasla za 20 posto u odnosu na uobičajenu.
U razgovoru sa Ismirom Omeragićem, direktorom kompanije Valicon, koja je vodila proces razvoja i testiranje novih koncepata kao i istraživanje u javnosti, detaljnije smo objasnili zašto i kako je urađen rebranding.

"Bilo je dosta detalja u starom identitetu koji su sprečavali rast i razvoj brenda. Jedna od barijera je svakako bilo staro ime koje je, kao prvo, bilo predugo - imalo je 10 znakova. Druga barijera - ime je bilo i prekomplicirano zbog srednje crte i znaka “x” na kraju (-x.com). Posljednje, ali ne i najmanje važno, ime je sugeriralo lokalnost u najužem smislu, što portal odavno nije. Vodstvo i uredništvo portala, što je izuzetno pohvalno, su imali jasnu viziju koja se ogleda u stavu: 'Želimo biti najbolji i najčitaniji domaći portal u svim krajevima BiH.' Dakle, ne samo najčitaniji na nivou Bosne i Hercegovine, već najčitaniji u svakom pojedinačnom dijelu BiH. Oni zapravo žele biti lokalni medij za sve ljude iz BiH", rekao je Omeragić.

Za postizanje takvog cilja, ako u nazivu imate ime samo jednog grada, dok sve više pišete i o drugim gradovima, logičan naredni korak je promjena imena. Ime jednostavno više nije odgovaralo onome što portal trenutno jeste i onome što želi biti u budućnosti.

“Kada bismo željeli globalno jak brend, mnogo bismo više postigli brendom Sarajevo, ali to nije u skladu sa ciljevima (bar ne za sada). Analogija se može izvući i u odnosu New York (Timesa) i snage na globalnom nivou grada New Yorka. Zato, uostalom, NY Times ne razmišlja o promjeni imena, a mi da. Prije nego smo krenuli u proces kreiranja novog imena razmišljali smo, ali ubrzo i odbacili ideju, o mogućnosti daljnjeg korištenja istog koncepta - ime grada-x.com.”, rekao je Omeragić.

Tvrdi da je to bio mnogo teži zadatak, jer je davanje imena ozbiljna zadaća iz ugla strateškog razmišljanja, iz ugla marketinških istraživanja te iz kreativno-komunikacijskog ugla.

Internet populacija je najzahtjevnija

Za kreativni dio zaslužna je agencija Communis iz Sarajeva, koja je radila na rješenju novog imena, logotipa, pozicijskog slogana i cijeloj kampanji.

“Kroz istraživanja smo saznali šta korisnicima interneta u BiH treba. Isto tako smo provjerili šta smeta korisnicima portala Sarajevo-x.com. U određenom trenutku smo došli do jasnog pravca, tražili smo kratko ime koje u sebi ima poveznicu s internetom, a pritom i jasnu poveznicu sa starim identitetom, da dijelom odražava našu željenu poziciju i novu orijentaciju. Da bismo došli do novog imena, prošli smo kroz stotine zanimljivih prijedloga kreativnog tima agencije Communis, kroz dva kruga testiranja, evaluiranja, ponuđenih koncepata korisnika portala Sarajevo-x.com...”, kazala je Ajna Zlatar, kreativna direktorica agencije Communis.

"Kod ovako kompleksnih projekata posebno je važno imati dovoljno vremena, ali i kompleksan tim - dobre partnere. Ovaj put smo imali savršeno dovoljno vremena. Fokus je bio na kvalitetu, a ne na brzini. Identično povoljna situacija je bila i sa timom projekta. Mlad i ambiciozan klijent sa vizijom, Valicon agencija za marketinško savjetovanje i istraživanja i oglašivačka agencija Communis, činili su optimalan tim", dodala je Ajna.
 
U Communisu smatraju da je populacija na netu apsolutno najzahtjevnija, što je nas dodatno motiviralo. Većinom su to mladi ljudi velikih očekivanja. Kreativna rješenja za takvu ciljnu skupinu moraju biti stvarno dobra.

"Treba posebno naglasiti da smo imali dogovor da ostajemo Sarajevo-x.com dokle god ciljna skupina pozitivno ne evaluira cjelovito rješenje. Proces je trajao godinu dana, a da nismo došli do dobrog rješenja, proces bi trajao i dalje...”, zaključio je Ismir Omeragić.

Najteža odluka

"Odluka o promjeni imena je najteža odluka koju smo morali donijeti u ovih 12 godina postojanja portala. Ipak to se moralo desiti, jer je naš razvoj prvo ime oduvijek ograničavalo. Nadamo se da ćete novo ime prihvatiti kao i staro. Važno je naglasiti da domenu www.sarajevo-x.com nećemo dugo gasiti i svi linkovi će i dalje postojati, samo će biti automatski preusmjereni na www.klix.ba", rekao je direktor portala Dario Šimić.




Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: