vijesti
0

Jedan od rijetkih gradova u Evropi: Sarajevo nema autobusku liniju od centra do aerodroma

Anadolija
Iako Međunarodni aerodrom Sarajevo svakog mjeseca bilježi rast broja putnika, uvođenje autobuske linije od aerodroma do centra glavnog grada Bosne i Hercegovine (BiH) nije izvjesno, mada se sve zainteresovane strane slažu kako bi to bilo od višestruke koristi i značaja kako za građane Sarajeva tako i za strane goste.

Glasnogovornica Turističke zajednice Sarajevo Asja Hadžiefendić-Mešić je ponovila činjenicu da je glavni grad BiH jedan od rijetkih evropskih gradova koji nema autobusku liniju između centra i aerodroma. Ona je rekla kako se stranim gostima teško "prebaciti" do centra grada, posebno kada ne znaju pravila koja važe u gradu.

"U većini gradova liniju uspostavlja ili aerodrom ili javni gradski prevoz. Činjenica da ne postoji javni prevoz i da mnogi taksisti to zloupotrebljavaju ostavlja ružan utisak na gosta koji prvi put dolazi u Sarajevo", rekla je Hadžiefendić-Mešić koja smatra da postoji potreba da se uvede ova linija.

Ona je rekla kako se Međunarodni aerodrom otvara prema niskotarifnim kompanijama i da će uskoro prevoz do centra Sarajeva iznositi trećinu ili četvrtinu cijene avionske karte do međunarodnih destinacija.

"To je jedan od vrlo važnih segmenata ponude koja ni ne spada u turističku već u komunalnu uslugu", zaključila je Hadžiefendić-Mešić.

Ustupanje bilo kojem prevozniku

Ministar saobraćaja u Vladi Kantona Sarajevo (KS) Jusuf Bubica je kazao kako inicijativa iz Ministarstva pokrenuta prošle godine nije naišla na razumijevanje ni kod prevoznika ni kod Uprave Međunarodnog aerodroma Sarajevo.

"Ministarstvo saobraćaja bi vrlo rado ustupilo liniju bilo kojem prevozniku koji bi prihvatio da je vozi", rekao je ministar Bubica.

On je podsjetio da je takva linija postojala 2009. godine, u kooperaciji kompanija Centrotrans i GRAS, ali da je nedugo zatim zatvorena zbog nerentabilnosti. Bubica smatra da bi pitanje isplativosti ponovo moglo predstavljati prepreku otvaranju linije.

"Ako linija nije rentabilna, onda neko treba da je donira. Mi nemamo sredstva za donaciju, a nijedan prevoznik je nije prihvatio", rekao je Bubica, koji kaže da će Ministarstvo ponovo pokrenuti inicijativu ukoliko građani pokaži interes za tom vrstom usluge.

"Ministarstvo saobraćaja stoji na stanovištu da bi tu liniju rado ustupilo bilo kojem prevozniku pod uslovom da ne traži subvencije“, rekao je Bubica.

Veliki broj stranih turista

Prema riječima Darjana Veličana, marketing menadžera Međunarodnog aerodroma Sarajevo, ovo preduzeće pozdravlja ideju uvođenja linije sa sarajevskog aerodroma prema centru grada.

"Mi smo spremni  da obezbijedimo prostor i sve ostalo što je potrebno, naravno uz priloženu adekvatnu dokumentaciju nadležnih instiucija. Obzirom da je ta usluga važna putnicima, Međunarodni aerodrom Sarajevo je spreman da pruži svu moguću marketinšku i tehničku podršku za uvođenje jedne takve usluge", rekao je Veličan.

On smatra da je potreba za takvom uslugom prisutna jer sarajevski aerodrom svaki dan bilježi broj povećanja putnika, među kojima je prisutan i veliki broj stranih turista koji po prvi put dolaze u Sarajevo.

"Takva usluga bi uveliko olakškala njihov boravak u Sarajevu i smanjila troškove korisnicima našim usluga i našim putnicima", rekao je Veličan.

Glasnogovornica kompanije Centrotrans Aida Smajić je rekla da je i ova kompanija zainteresovana za ponovno uspostavljanje linije od aerodroma do centra grada.

"Podsjećamo da je takva linija prethodno bila zatvorena zbog nerentabilnosti i bilo bi potrebno, u dogovoru s Međunarodnim aerodromom Sarajevo, uspostaviti plan vožnje u skladu s redom letenja", rekla je Smajić i dodala da je potrebna volja svih strana u dugovoru, uz neohodnu saglasnost nadležnog ministarstva.