Pristupanje Hrvatske neće se značajno odraziti na migratorna kretanja na zapadnom Balkanu budući da se neće ukinuti granični prijelazi između Hrvatske i susjednih članica EU sve dok Hrvatska ne postane članica Šengen zone.
Priključivanjem Hrvatske EU, vanjska kopnena granica EU pomjerit će se sa granice između Slovenije i Hrvatske (695 km) i Mađarske i Hrvatske (355 km), na granicu Hrvatske i Srbije (325 km), Hrvatske i Bosne i Hercegovine (1.001 km) kao i na granicu sa Crnom Gorom u dužini od 22 kilometra.
Ukupna dužina granice prema BiH, Srbiji i Crnoj Gori iznosi 1.377 kilometara.
Hrvatska će zato biti članica sa najdužom kopnenom granicom, nešto dužom nego što je je imaju Finska (1.340 km) i Grčka (1.248 km), objavio je Frontex.
U Godišnjoj analizi rizika za 2013. godinu, Frontex navodi da će granica između Hrvatske i BiH biće druga najduža, iza kopnene granice između Finske i Ruske Federacije čija je dužina 1.340 km.
Inače, od svih kopnenih granica, ta sa BiH će biti jedna od najopterećenijih saobraćajem, ocjenjuje se u izveštaju Frontexa.
Međutim, glavna promjena u prometu putnika preko vanjskih granica EU bit će to što će se izuzeti veliki broj putnika na slovenačko-hrvatskoj granici. To je trenutno dio kopnene granice EU sa najopterećenijim prelazima, sa 25 miliona ulaza u EU 2012. godine.
Također, pristupanjem Hrvatske neće se automatski ukinuti granične kontrole sa susjednim članicama.