{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Otkriveni uzroci tragedije u Zalužanima

3.7.2012. u 16:47
7
Otkriveni uzroci tragedije u Zalužanima
7
Otkriveni uzroci tragedije u Zalužanima
Stručna Komisija za zrakoplovstvo Ministarstva transporta i veza BiH iznijela je na današnjoj konferenciji za medije u Banjoj Luci rezultate istrage o uzrocima tragedije u Zalužanima, u kojoj je 20. maja poginulo pet članova Padobranskog kluba Banja Luka.
Prema njihovom izvještaju, koji je sačinjen na 127 stranica, osnovni uzrok jedne od najvećih tragedija u historiji bh. zrakoplovstva mogao bi biti kvar na dotrajalom motoru aviona Cesna E7-SEX.

Komisija je utvrdila kako je u motor aviona sipano gorivo za automobile, odnosno benzin od 95 oktana, koji proizvođač motora ne dozvoljava.

"Naša pretpostavka je da su se nakon polijetanja stvorili zračni čepovi ili balončići, koji su utjecali na rad motora. Nakon toga, pilot aviona je skrenuo lijevo, pokušavajući se vratiti na pistu, što je bilo fatalno", rekao je Omer Kulić, glavni istražilac stručne Komisije za zrakoplovstvo Ministarstva transporta i veza BiH.

On je pojasnio da je tokom istrage utvrđen niz nepravilnosti, među kojima je i činjenica da je u avionu u trenutku nesreće bio 91 kilogram više od dozvoljenog.

"Tokom pregleda dokumentacije utvrđen je niz propusta u tehničkom održavanju, kao i brojne činjenice prema kojima se avion nije smio naći na nebu", pojasnio je Kulić.

On je naveo kako je na izvještaju radila stručna komisija, u kojoj su bila četiri vrhunska pilota, te da postoje činjenice koje su potvrdile kako avion nakon 6. aprila nije smio letjeti.

Na pitanje da li bi tragedija bila izbjegnuta da se pilot aviona nije pokušao vratiti, već da je nastavio voziti pravo, Kulić je rekao kako misli da tada niko ne bi stradao.

"Avion bi vjerovatno bio oštećen, a putnici eventualno povrijeđeni, ali mislim da bi životi bili sačuvani. Sličan slučaj smo imali u Sarajevu, ali je pilot nastavio voziti pravo, bez pokušaja bilo kakvog skretanja, i tragedija je izbjegnuta", naveo je Kulić.

On je istakao kako je izvještaj, koji je sačinila Komisija, na čijem je čelu bio danas, predat Okružnom tužilaštvu u Banjoj Luci na dalje postupanje.

"Moram naglasiti da mi nikoga ne osuđujemo, već smo na osnovu prikupljenih činjenica sačinili stručni izvještaj, a sada je na nadležnim organima da utvrde ima li eventualne odgovonosti pojedinaca", objasnio je Kulić.

On je naglasio kako je Direkcija za civilno zrakoplovstvo BiH Padobranskom klubu Banja Luka dala dozvolu za rad, a nije pregledala klub i sačinila zapisnik.

Pred kraj svog izlaganja, koje je trajalo blizu sat vremena, Kulić je ponovio kako cilj Komisije nije bio da pronađe krivca, već da utvrdi činjenice koje su dovele do tragedije.

Podsjetimo, 20. maja ove godine u Zalužanima se srušila se Cesna u kojoj su bili pilot Alen Crnalić (24), instruktor padobranstva Nemanja Goronja (32), sportski padobranac Stefan Karanović (24) te mladi padobranci kojima je ovo trebao biti prvi pravi skok, Nikola Stević (19) i Srđan Kosić (18).

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: