{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Kupac automobila u jednom bh. gradu ne može provjeriti da li je ukradeno u susjednom gradu

F
6.12.2015. u 14:13
84
29
Kupac automobila u jednom bh. gradu ne može provjeriti da li je ukradeno u susjednom gradu
84
Kupac automobila u jednom bh. gradu ne može provjeriti da li je ukradeno u susjednom gradu
Foto: Arhiv/Klix.ba
Više od pola automobila koji se u Bosnu i Hercegovinu uvoze iz zemalja Evrope, Sjedinjenih Američkih Država i Kanade, a koja prolaze provjeru, nisu regularni. Tu informaciju saopćili su iz Agencije za provjeru porijekla vozila ''Expiscore'' sa sjedištem u Sarajevu.
Takvi automobili dolaze iz gotovo svih zemalja koje dijele podatke o svojim vozilima, a najviše ih je, prema dosadašnjim podacima, iz Italije.

Direktorica Agencije Jasmina Husić ističe da je najveći izazov u provjerama porijekla polovnih vozila zemlja porijekla, a da je iskustvo pokazalo da vozila iz Italije često budu neregularna jer ta država, između ostalog, ne dijeli podatke o vozilima sa šengenskim bazama.

"Mi kada pretražujemo Italiju, pretražujemo samo tu zemlju. Inače, zemlje Evrope daju podatke Šengnenu i kada, na primjer, provjerimo Njemačku provjerimo i ostale zemlje", istakla je Husić.

Pojasnila je da međunarodna provjera porijekla vozila u BiH nije fizička provjera, nego praćenje pismenog traga vozila, od njegove zemlje porijekla do BiH.

Agencija u Sarajevu preko centrale u Češkoj, koja ima sklopljene ugovore s nadležnim organima za registraciju vozila, dolazi do podataka. Prati se pismeni trag vozila, od trenutka kada se prvi put pojavljuje na cesti do trenutka kada se odjavljuje radi izvoza, totalne štete ili krađe.

Klijent koji traži uslugu ''Expiscora'' daje osnovne podatke o vozilu: marka vozila, godište, boja, zemlja porijekla te broj šasije.

Husić navodi da nakon dobijenih informacija ''Expiscore'' izdaje certifikat koji ide uz vozilo. Certifikat regularnost vozila boduje ocjenama jedan, tri i pet. Jedan znači da je vozilo regularno, tri da je sumnjivo i da su potrebne dodatne pretrage, a pet da je ukradeno, da je prijavljeno na totalnu štetu ili da je vozilo ''blizanac'', odnosno da je izvezeno, ali da je još uvijek prijavljeno u zemlji porijekla.

"Često se dešava da vozila nisu odjavljena iz saobraćaja zemalja iz kojih dolaze i vi uvezete čisto vozilo, legalno, i u trenutku potrage nemate problema, Interpol ga ne traži, ali za tri mjeseca imate problem jer vlasnik tamo prijavi krađu. To su, uz vozila 'blizance', najčešći vidovi prevara", istakla je Husić.

To je, kaže, za Agenciju najveći problem, ali se ne odražava na klijenta. Pojasnila je da Agencija klijentu garantuje, ukoliko izda ocjenu jedan. Ukoliko se desi prevara te vozilo bude oduzeto, vlasniku izmiruju štetu, odnosno vrijednost vozila u trenutku kada je oduzeto.

Takva vozila najčešće, dosadašnja praksa je pokazala, dolaze iz SAD-a i Kanade. Iz SAD-a i Kanade najviše dolaze ona vozila koja su predmet prevare osiguravajućih kuća.

BiH i zemlje okruženja ne dijele podatke o vozilima koja su prvi put registrovana u BiH, odnosno koja su nova, prodana u salonima.

"Za nas u BiH je najgora situacija kada čovjek iz Mostara kupi vozilo, a ne može provjeriti da je to vozilo prijavljeno kao ukradeno u nekom susjednom gradu. Imali smo dosta tih slučajeva kada ljudi kupuju vozila koja su ranije prodana u bh. salonima, mi tu ne možemo pomoći", dodala je Husić.

Policija je, kaže ona, bila spremna za saradnju, ali nije mogla biti ostvarena jer zakoni ne dozvoljavaju s obzirom da je ''Expiscore'' privatna agencija, a policija državni organ.

Bh. kupci, navodi ona, nisu u velikoj mjeri zainteresirani za usluge ''Expiscora'' jer se plaća. Naglasila je da radije rizikuju i kupuju auto na sreću, nego plaćaju uslugu od 100 eura.

Uslugu traže uglavnom ljudi koji kupuju skuplja vozila.

"Pokušavamo da ljudima približimo uslugu jer to je nešto što vrijedi. Ljudi ušteđevinu potroše za polovna vozila. Još smo mi siva zona evropskog teritorija gdje se dešavaju mnoge kriminalne radnje. Budite pažljivi i obratite se nama, ako ne za uslugu onda za savjet", poručila je.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: