{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Željeznički kolosijek do Vogošće bi donio rasterećenje Sarajevu

F
4.2.2014. u 10:20
0
23
Željeznički kolosijek do Vogošće bi donio rasterećenje Sarajevu
0
Željeznički kolosijek do Vogošće bi donio rasterećenje Sarajevu
Foto: AFP
Vlada Kantona Sarajevo uskoro bi trebala razmatrati Prijedlog Izmjena i dopuna urbanističkog plana Grada Sarajeva za urbano područje Sarajevo (Stari Grad, Centar, Novo Sarajevo, Novi Grad, Ilidža i Vogošća) od 1986. do 2015. godine.
Tim povodom u razgovoru za Agenciju FENA dipl.ing.arh. Nataša Tabori, šef u Sektoru za prostorno planiranje u Zavodu za planiranje razvoja Kantona Sarajevo istakla je da bi se usvajanjem predloženih izmjena Urbanističkog plana stvorili preduvjeti za realizaciju dijela Južne longitudinale i dijela I transverzale, što će doprinijeti poboljšanju funkcioniranja saobraćaja na teritoriji Sarajeva.

Izmjene i dopune urbanističkog plana Grada Sarajeva odnose se na dva lokaliteta.

"Prvi lokalitet je prostor kroz koji prolazi trasa Južne longitudinale na području općine Novo Sarajevo, dionica: od "0" transverzala do IV transverzala, a drugi lokalitet je prostor kroz koji prolazi trasa Prve transverzale na području Općine Centar Sarajevo, dionica: od ulice Silvije Strahimira Kranjčevića do tunela „Kobilja Glava“.

"Radi se o izvedbenom projektu koji je svojevremeno napravljen, a koji sada treba uskladiti s Urbanističkim planom (planom višeg reda). Izmjene Urbanističkog plana će omogućiti da se aktiviraju kreditna sredstva koja je već preuzeo Kanton Sarajevo i da se uskladi provedbeno planska dokumentacija na tom dijelu s ovim izmijenjenim prostorno-planskim dokumentom", kaže Tabori.

Na osnovu podnesenih inicijativa trase su usklađene s interesima lokalne zajednice i prostornim mogućnostima vodeći računa o definiranim pravcima razvoja Kantona.

Tako je u okviru Prve transverzale odnosno Južne longitudinale planirano proširenje profila, kao i mijenjanje trase koja je predviđena Urbanističkim planom u dijelu ulice Grbavička.

"Naime, tu se sada nalazi stambeni objekat koji je planiran za rušenje, te je planirana izgradnja novog objekta. Stanari iz postojećeg objekta predviđeni su za humano preseljenje u novi objekt. Znači, postojeći objekat se neće rušiti sve dok se ljudima ne izgrade i omoguće stanovi", objašnjava Tabori.

Također, što se tiče poslovnih objekata na trasi Južne longitudinale i Prve transverzale, koji su predviđeni za rušenje, dodaje, da se tim vlasnicima planira kompenzacija u vidu naknada.

Na ovaj način, do ulice Derviša Numića maksimalno se poštuje prostor postojeće ulice Zagrebačka uz proširenje, te je od ulice Derviša Numića do ulice Hamdije Čemerlića planiran jedan kolovoz sa četiri saobraćajne trake.

Izmjenama Urbanističkog plana, između ostalog, planira se na udaljenosti od oko 550 metara od petlje Bare polupetlja Šip u obliku "trube" s Prvom transverzalom.

"Po Urbanističkom planu bio je predviđen tramvajski saobraćaj pored željezničkog saobraćaja, a ovim rješenjem se zadržava osnovni koncept trasa tramvajskih pruga iz važećeg Urbanističkog plana uz dodavanje nove trase prema Šipu, čime bi se stanovnicima naselja Šip omogućila povezanost s gradom", kazala je Tabori.

Također, budućim izmjenama, odnosno raskrsnicom, koja bi povezivala Prvu transverzalu s ulicom Tešanjska i Halida Kajtaza s istočne strane omogućila bi se veza s poslovnim centrom Avaz Twist Tower, dok bi vezom Prve transverzale s ulicom Muhameda ef. Pandže sa zapadne strane bila ostvarena komunikacija s naseljem Velešići.

Ono što bi posebno doprinijelo rasterećenosti saobraćaja u Sarajevu je izgradnja željezničkog kolosijeka to jest planirane željezničke veze od sadašnje Željezničke stanice Sarajevo – putna sa željezničkom stanicom u Vogošći, odnosno željezničkom stanicom u Jošanici.

Ukoliko se usvoje Izmjene i dopune Urbanističkog plana, veća sigurnost pješaka, smatra Tabori u razgovoru za Fenu, postigla bi se pravljanjem rondoa u dva nivoa u ulici Azize Šaćirbegovića, čime bi se razdvojio pješački od kolskog saobraćaja.

Ovaj prijedlog je prošao javnu raspravu u Općini Centar i Novo Sarajevo, nakon čega je Gradsko vijeće Grada Sarajeva dalo pozitivno mišljenje na Prijedlog Izmjena i dopuna urbanističkog plana Grada Sarajeva za urbano područje općina Stari Grad, Centar, Novo Sarajevo, Novi Grad, Ilidža i Vogošća.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: