Završena Mahovljanska petlja, jedan od najzahtjevnijih projekata
Mahovljanska petlja, sa ukupnom dužinom saobraćajnica od 7.360 metara, spajat će autoputeve na pravcu Gradiška-Banja Luka i Gradiška-Doboj.
Rješenje o odobrenju za upotrebu petlje direktoru preduzeća Autoputevi RS Dušanu Topiću uručit će ministar za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju Srebrenka Golić.
Izgradnja petlje koštala je 11,5 miliona eura plus 3,5 miliona za sanaciju klizišta. Riječ je o jednoj od najznačajnijih komunikacija i prvi objekt ovakve vrste u BiH.
Radovi su trajali dvije godine, a o koliko zahtjevnom projektu se radi, najbolje govore činjenice da je, na primjer, utrošeno oko 30.000 kubnih metara betona, oko 3.000 tona čelika, 40.000 tona asfalta, oko 600.000 kubika iskopa i nasipa, oko 60.000 kubika tampon zone i oko 15 kilometara ograda, pišu Nezavisne novine.
Na izuzetno zahtjevnom i složenom projektu Mahovljanske petlje izgrađeno je sedam objekata, odnosno mostova i nadvožnjaka različite dužine.
Najduži nadvožnjak je 580 metara, zatim druga obilazna rampa koja prelazi preko autoputa Banja Luka - Gradiška i spaja ga sa postojećim magistralnim putem, a u budućnosti sa autoputem Banja Luka - Doboj.
Kao jedinstven objekat, Mahovljanska petlja zauzima površinu kruga u prečniku od oko 1,5 kilometara, a osnovni elementi su i dvije prestupne rampe u dužini od po 1,5 kilometara.
Svečano puštanje saobraćaja na Mahovljanskoj petlji predviđeno je u nedjelju u 11.00 sati, najavljeno je iz kabineta predsjednika RS i Vlade RS.
Izvođač radova na Mahovljanskoj petlji su češki konzorcijum OHL ŽS Brno i Niskogradnja Laktaši.