{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Završena Mahovljanska petlja, jedan od najzahtjevnijih projekata

S
13.7.2012. u 20:22
152
72
Završena Mahovljanska petlja, jedan od najzahtjevnijih projekata
152
Završena Mahovljanska petlja, jedan od najzahtjevnijih projekata
Mahovljanska petlja (Foto: SRNA)
Mahovljanska petlja na dijelu trase autoputa Banja Luka - Gradiška bit će puštena u saobraćaj u nedjelju, 15. jula u prisustvu predsjednika Republike Srpske Milorada Dodika i premijera Aleksandra Džombića.
Mahovljanska petlja, sa ukupnom dužinom saobraćajnica od 7.360 metara,
spajat će autoputeve na pravcu Gradiška-Banja Luka i Gradiška-Doboj.

Rješenje o odobrenju za upotrebu petlje direktoru preduzeća Autoputevi RS Dušanu Topiću uručit će ministar za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju Srebrenka Golić.

Izgradnja petlje koštala je 11,5 miliona eura plus 3,5 miliona za sanaciju klizišta. Riječ je o jednoj od najznačajnijih komunikacija i prvi objekt ovakve vrste u BiH.

Radovi su trajali dvije godine, a o koliko zahtjevnom projektu se radi, najbolje govore činjenice da je, na primjer, utrošeno oko 30.000 kubnih metara betona, oko 3.000 tona čelika, 40.000 tona asfalta, oko 600.000 kubika iskopa i nasipa, oko 60.000 kubika tampon zone i oko 15 kilometara ograda, pišu Nezavisne novine.

Na izuzetno zahtjevnom i složenom projektu Mahovljanske petlje izgrađeno je sedam objekata, odnosno mostova i nadvožnjaka različite dužine.

Najduži nadvožnjak je 580 metara, zatim druga obilazna rampa koja prelazi preko autoputa Banja Luka - Gradiška i spaja ga sa postojećim magistralnim putem, a u budućnosti sa autoputem Banja Luka - Doboj.

Kao jedinstven objekat, Mahovljanska petlja zauzima površinu kruga u prečniku od oko 1,5 kilometara, a osnovni elementi su i dvije prestupne rampe u dužini od po 1,5 kilometara.

Svečano puštanje saobraćaja na Mahovljanskoj petlji predviđeno je u nedjelju u 11.00 sati, najavljeno je iz kabineta predsjednika RS i Vlade RS.

Izvođač radova na Mahovljanskoj petlji su češki konzorcijum OHL ŽS Brno i Niskogradnja Laktaši.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: