BiH
0

Zastupnici Skupštine KS za i protiv prijedloga zakona o taksiprijevozu

FENA
Zastupnici Skupštine Kantona Sarajevo su na današnjoj sjednici razmatrali Prijedlog zakona o taksiprijevozu.

Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Jusuf Bubica kazao je da postojeća zakonska rješenja u ovoj oblasti nisu jasno propisala utvrđivanje cijene taksiusluge, način izdavanja slobodnih taksioznaka te način korištenja taksistajališta.

"Načela na kojima se uređuju odnosi u ovoj oblasti su slobodno formiranje cijena taksiusluga i ovjeravanje cjenovnika usluga, a u interesu korisnika usluga, slobodan pristup svim kategorijama taksistajališta, taksiprijevoznicima koji ispunjavaju uslove iz ovog zakona pod jednakim uslovima, a u smislu ravnopravnog pristupa tržištu, maksimalno dozvoljenog broja dopunskih taksioznaka u odnosu na broj stanovnika čime je olakšan pristup tržištu pružanja taksiusluga, transparentan način izdavanja slobodnih dopunskih taksioznaka, pravna sigurnost u odnosu na prethodno stečena prava, odnosno pravna sljednost propisa te mogućnost efikasnijeg nadzora nad primjenom propisa davanjem ovlaštenja policijskim službenicima", naglasio je Bubica.

Naglasio je da su taksistajališta javno dobro i trebaju da služe svim građanima te da ne mogu biti predmet vlasništva.

Dodao je da u Kantonu Sarajevo ima 1.158 taksivozila, a taj broj bi trebalo smanjiti na 876 vozila, s obzirom na to da je optimalno da jedan taksista vozi na 500 građana.

Zastupnici SDA, SDP-a i SBB-a uputili su 85 amandmana na ovaj prijedlog zakona.

"Ukoliko bismo podržali sve amandmane, taksistajalištima bi upravljalo Udruženje Sarajevo takisita bez mogućnosti konkurencije. Svake godine treba da se omogući konkurisanje novim taksistima", naglasio je Bubica.

Predložio je da Prijedlog zakona usvoje bez amandmana u interesu svih građana KS-a te naglasio da bi njime bilo riješeno pitanje nelegalnih taksiprijevoznika.

Bubica je dodao da Konkurentsko vijeće ne podržava mogućnost da se taksilicenca tretira kao porodični posao, odnosno da se licenca prenosi s jednog člana porodice na drugog.

Zastupnik Elmedin Konaković (SDA) smatra da treba tužiti Konkurencijsko vijeće BiH.

"Amandmani se ne odnose samo na Udruženje taksista KS-a, jer oni već imaju svoja stajališta. Moja osnovna definicija problema su nelegalni taksisti i oni koji dolaze iz drugog kantona. Vlade svih kantona su krive što imamo 1.000 divljih taksista u KS-u. U Sarajevu sada imamo situaciju da postoji jedan regularni taksi naspram 11 divljih", rekao je Konaković.

Naglasio je da je država ta koja je prodavala licencu dodavši da bi jednog dana vlasnici tih licenci mogli tužiti državu zbog toga.

"Trebalo bi da nelegali taksisti plate za ono što rade. Također je potrebno da sve taksioznake budu različite u svim kantonima, a uloga MUPKS-a je najvažnija u ovome", rekao je Konaković.

Adnan Solaković je kazao da SBB neće glasati za Prijedlog zakona te smatra da stajališta Udruženja taksivozača KS-a trebaju da budu njihova, jer ih već 70 godina plaćaju.

"Taksioznaka mora da bude prenosiva. Broj takisita je smanjen, jer nisu imali novca da plate svoja dugovanja. Odluka Konkurencijskog vijeća je važila samo za taksiste, ali ne i za Centrotrans Eurolines", kazao je Solaković.

Enes Zeković (nezavisni zastupnik) pozdravio je Prijedlog zakona jer, kako kaže, taksistajališta treba da budu otvorena za sve.

"Potrebno je i pravnim i fizičkim licima dati licence. Nikada neću glasati za ovakav stav Konkurencijskog vijeća. Također smatram da je potrebno vratiti sve taksiste koji nisu mogli da izmire svoja dugovanja, jer među njima ima i bivših pripadnika vojske", kazao je.