{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Zanatlije s Baščaršije tvrde da je slab interes turista za tradicionalne suvenire

F
22.7.2014. u 11:15
16
11
Zanatlije s Baščaršije tvrde da je slab interes turista za tradicionalne suvenire
16
Zanatlije s Baščaršije tvrde da je slab interes turista za tradicionalne suvenire
Foto: FENA
I pored velikog broja turista koji borave u Sarajevu, njihovo prisustvo ne osjete sve zanatlije s Baščaršije kada je u pitanju prodaja tradicionalnih suvenira.
Kazandžija Ismet Huseinović u razgovoru za Agenciju FENA istakao je da tome djelomično doprinose i turistički vodiči koji ne posvećuju dovoljno pažnje prezentiranju starih zanata, ali i pojava novih suvenira koji ranije nisu bili u ponudi.

Dodaje da se oni koji kupuju najčešće odlučuju za džezve i tacne, i to su prvenstveno pripadnici bosanskohercegovačke dijaspore.

Huseinović je rekao da su prije izbijanja globalne ekonomske krize među najboljim mušterijama bili Slovenci, Hrvati i posebno Talijani koji su znali "opustošiti" Baščaršiju.

"Turisti iz Turske, koji su navikli na cjenkanje na tamošnjim bazarima, očekuju popuste i do 80 posto na izložene cijene, na šta mi koji radimo ručno ne možemo pristati", pojasnio je Huseinović.

Po njegovom iskustvu, Baščaršija najviše koristi od turista ima tokom septembra, oktobra i novembra zahvaljujući prilivu gostiju srednje životne dobi iz regiona, koji su više zainteresirani za kupovinu tradicionalnih suvenira.

Drvorezbar Mujo Gadžo također navodi da nije zabilježio povećanje prodaje od dolaska turista.

Naglašava da su njegove najbolje mušterije ipak lokalno stanovništvo, te da je primjetno slabljenje kupovne moći bh. dijaspore.

Turisti koji kupuju kod njega uglavnom biraju sitnice i čini mu se da kupovina suvenira više nije običaj.

"Turisti danas samo fotografišu i to su im, izgleda, jedine uspomene s putovanja", smatra Gadžo.

Papudžije imaju drugačije iskustvo i tvrde da je od početka turističke sezone prodaja porasla.

Oni su zadovoljni interesom turista za njihove proizvode i navode da nema bitne razlike kada je u pitanju zemlja iz koje dolaze.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: