"Revizorski izvještaj je putokaz"
0

Vozovi ponovo saobraćaju, radnicima slijede kazne

Piše: E. Gorinjac
Nakon prekida u željezničkom saobraćaju u Federaciji BiH koji je uslijedio jučer zbog suspenzije sa radnog mjesta mašinovođe Vernesa Buljugije, predsjednika Samostalnog sindikata mašinovođa-strojovođa FBiH, vozovi su ponovo krenuli u srijedu navečer, sat iza ponoći.

Uprava Željeznica Federacije BiH je u utorak navečer suspendovala Buljugiju zbog, kako je navedeno u obrazloženju "grubog i naročito drskog vrijeđanja ugleda Društva i Uprave društva, neovlaštenog saopštavanja podataka i omogućavanja dostupnim isprava iz domena poslovne tajne društva, kršenja odredbi Etičkog kodeksa, Pravilnika o poslovnoj tajni, Pravilnika o radu i zakona, stvaranja negativnog imidža u tržišnom smislu u odnosu na komitente Željeznica, davanja slike o Društvu na neprimjeran i neistinit način".

Podsjetimo vozovi jučer nisu saobraćali u većem dijelu Federacije, dok je Uprava preduzeća na jučerašnjoj vanrednoj sjednici obustavu saobraćaja ocijenila nelegalnom. Direktor ŽFBiH Nedžad Osmanagić je rekao da "Uprava nema ništa protiv Sindikata mašinovođa-strojovođa u FBiH, već balvan revolucija putem kojih pojedinci žele ostvariti lične interese".

Radnici Željeznica su jučer upravo tražili Osmanagićevu smjenu, tvrdeći da ne posluje legalno.

"Sinoć oko jededan sat su svi vozovi krenuli. Iz Uprave su konstantno vršili pritiske na naše kolege u Rajlovcu i njih desetak je na kraju popustilo. Šta će se dalje dešavati to ne znam. Trenutno onim radnicima, odnosno sindikalistima čije su se izjave tokom jučerašnjeg dana pojavljivale u medijima iz Uprave prijete suspenzijom s posla i otkazima. Zabrinjavajuće je to što je Nadzorni odbor ŽFBiH dao podršku Upravi uprkos tome što znaju kakav je revizorski izvještaj poslovanja firme", rekao je za Sarajevo-x.com Mirsad Husković, predsjednik Sindikata strojovođa-mašinoviđa za sarajevsku regiju.

Iz Uprave kažu da je trenutno najvažnije da je saobraćaj ponovo uspostavljen, a što se tiče mjera koje će se poduzeti protiv onih koji su odbili rad jučer, one će biti "u skladu sa zaključkom Uprave, resornog ministartva i Nadzornog odbora", a to je da se "akteri sankcioniraju na zakonit način".

U ŽFBiH kažu kako se poslovanje kompanije promijenilo na pozitivno, ali da konstantni štrajkovi i obustave saobraćaja poput ove ne doprinose blagostanju.

"I u ovakvim vremenima plaće nam se isplaćuju redovno, u julu smo dobili dvije, tako da ih sada primamo mjesec za mjesec. U prošlog godini smo doblili 13 plaća. Moram reći i to da mašinovođa sa svim dodacima na ruke dobije plaću od 1.750 KM, što je više nego što dobije neki primarijus. Revizorski izvještaj koji je spominjan jučer treba da nam služi kao putokaz u riješavanju problema", rekao je za Sarajevo-x.com Samir Kadrić, savjetnik za odnose s javnošću generalnog direktora ŽFBiH.

Iz Uprave Željeznica kažu i kako se ozbiljno radi na modernizovanju infrastrukture, te o osavremenjavanju putničkih vozova, jer ŽFBiH trenutno koriste samo 35 putničkih vagona koji su stari oko 45 godina.