{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Vozila koja UIO godišnje koštaju 345.000 KM mogla bi biti uništena krajem godine

14.8.2012. u 07:30
15
32
Vozila koja UIO godišnje koštaju 345.000 KM mogla bi biti uništena krajem godine
15
Vozila koja UIO godišnje koštaju 345.000 KM mogla bi biti uništena krajem godine
Foto: Ilustracija
U skladištima Uprave za indirektno oporezivanje BiH još uvijek se nalazi 1.509 oduzetih vozila za koje postoje pravosnažne presude, a čija je sudbina još uvijek neizvjesna. Za njihovo skladištenje i čuvanje se već godinama, i još uvijek, izdvajaju ogromne sume novca. Radi se o automobilima koji su oduzeti zbog carinskih prekršaja i koji se ne mogu prodati, jer ne zadovoljavaju standarde definisane zakonskom legislativom za uvoz automobila u BiH, kažu u Upravi za indirektno oporezivanje BiH.
Budući da nisu zadovoljeni propisi prilikom uvoza, samim tim automobilima se ne može prometovati i ne mogu se registrovati u našoj zemlji.

Najviše vozila je oduzeto tokom 2003. i 2004. godine zbog carinskih prekršaja, jer prilikom uvoza u BiH nisu plaćene zakonom predviđene uvozne dažbine, kaže za Klix.ba Ratko Kovačević, načelnik Odjela za komuniciranje UIO.

Sa vozila pokradeni dijelovi

Vrijednost zaplijenjenih vozila je ranije procijenjena na oko 10 miliona KM, međutim, njihova vrijednost svakim danom opada, dok UIO na godišnjem nivou za najam skladišnih prostora iz budžeta izdavaja 345.000 KM.

Oduzeti automobili će najvjerovatnije biti uništeni i dijelovi prodani u staro željezo. Upravni odbor Uprave za indirektno oporezivanje zadužio je tu instituciju da propiše proceduru uništenja oduzete robe još prije nekoliko mjeseci.

"Tu se radi o donošenju procedura o uništavanju sve robe koja treba biti uništena, ne samo automobila. Sve to skupa traje dugo, zato što se moraju ispoštovati određeni standardi kod uništavanja, mora se voditi računa o ekologiji i slično. Također, tu se moraju formirati i komisije koje će pratiti uništavanje robe, a mi se nadamo da će taj dio posla biti okončan do kraja godine. Kada su u pitanju vozila, ona neće biti kompletno uništena, samo oni dijelovi koji se ne mogu iskoristiti, a ostalo se može prodati u staro željezo i slično", pojašnjava Kovačević.

U Parlamentu BiH ranije su se mogle čuti ideje da se automobili ipak mogu iskoristiti ili dati nekim ustanovama, uz argumentaciju da se cestama BiH voze i stariji, ali takav prijedlog do danas nije prihvaćen.

Automobili su od 2003. pa nadalje dospjeli u skladišta nakon izmjene i donošenja zakona i uspostave Uprave za indirektno oporezivanje na nivou države.

"U toku 2004. godine je došlo do reorganizacije carinske službe i uspostave UIO. Paralelno s tim procesom od 2005. godine stupa na snagu Zakon o carinskoj politici BiH, koji je bio osnov za donošenje Zakona o carinskim prekršajima na nivou BiH. Dok je na snagu stupila pomenuta legislativa, koja je bila osnov da se carinski prekršaji počnu rješavati, desilo se da je većina oduzetih vozila bila starija od sedam godina, što je u to vrijeme bilo starosno ograničenje za uvoz vozila u BiH. Carinski prekršaji su se rješavali, ali vozila nisu mogla postati bh. roba, jer su bila starija od sedam godina. Kasnije, Vijeće ministara BiH usvaja Izmjene i dopune Odluke o ograničenju uvoza putničkih motornih vozila u BiH, kojima se kao uvjet za uvoz postavljaju minimalni tehnički uvjeti homologacije vozila. Nažalost, većina tih oduzetih vozila ne zadovoljavaj ni minimalne tehničke uvjete homologacije, pa i dalje ne mogu postati bh. roba", pojašnjava Kovačević.

Budući da su godinama stajala na otvorenom, vozila su i dodatno uništena, a sa njih je i pokradeno dosta dijelova.

Za šest mjeseci oduzeta roba vrijedna 1,4 miliona KM

Osim automobila, u skladištima UIO se nalazi i druga oduzeta roba. Službenici UIO su samo u prvih šest mjeseci ove godine oduzeli robu u vrijednosti od 1,4 miliona KM i podnijeli 203 zahtjeva za pokretanje prekršajnog postupka nadležnim sudovima u BiH zbog sumnje da su učinjeni carinski prekršaji.

Među oduzetom robom najviše je tekstila, kafe, naočala, satova, motornih vozila, mobilnih telefona, namještaja, cigareta, vijagre...

Jedna od najvećih zapljena u ovoj godini bila je ona u januaru, kada je zbog nezakonitog pokušaja uvoza krivotrene robe oduzeto 4.020 komada masažera Kosmodisk, čija je tržišna vrijednost procijenjena na 500.000 KM.

Tu je i zapljena mobilnih telefona u februaru, čija vrijednost je bila 30.000 KM, kao i zapljena različite krivotvorene kineske robe u aprilu, čija tržišna vrijednost je procijenjena na 450.000 KM. Tokom svih mjeseci UIO je zaplijenila robu vrijednu nekoliko desetaka hiljada maraka.

U posljednjih nekoliko mjeseci carinske kontrole su pojačane, kaže Kovačević, a najčešće se otkrije roba za koju ne postoji nikakva dokumentacija o porijeklu te za nju nisu plaćene nikakve dažbine.

"S druge strane, detaljnim pregledom pošiljki se najčešće utvrdi da količina robe u kontejneru, koja se prijavi za uvozno carinjenje, ne odgovara količini prijavljenoj na fakturi. Na nezakonit način roba se najčesće pokušava uvesti iz Kine, koja je poznata kao jedan od najvećih svjetskih proizvođača raznih roba. Posebno se često u BiH pokušava uvesti roba koja predstavlja kopiju poznatih svjetskih brendova, što je protivzakonito", kaže Kovačević za Klix.ba.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: