BiH
0

U petak zvanični početak predizborne kampanje u BiH

SRNA
U BiH u petak, 3. septembra, počinje predizborna kampanje za šeste poslijeratne opšte izbore na kojima će učestvovati 39 stranaka, 11 koalicija i 13 nezavisnih kandidata.

Za izbore je ovjereno 8.149 kandidata od kojih su 63,13 posto muškarci, odnosno 5.145, a 36,86 posto žena, odnosno 3.004 kandidata.

Prema starosnoj strukturi, 6.253 kandidata ili 76,73 posto stariji su od 30 godina, a mlađih od 30 godina je 23,26 posto, odnosno 1.896.

Najstariji kandidat ima 87 godina, a najmlađi je u avgustu napunio 18 godina.

Prema nivou obrazovanja, oko 3.500 kandidata, odnosno 43,60 posto je sa visokom školskom spremom, oko 970 ili 11,94 posto sa višom, a 366 kandidata, odnosno 4,49 posto nekvalifikovanih radnika.

Za  izbore je registrovano 3.126.529 birača, od kojih u Republici Srpskoj 1.192.182, a u Federaciji BiH 1.934.417 birača.

Iz inostranstva je registrovano 35.644 birača, dok je 5.199 zahtjeva odbijeno, a najčešći razlozi za odbijanje su nedostatak dokaza o identitetu i državljanstvu. Najviše registrovanih birača je iz Hrvatske, Švedske i Njemačke. Smanjen je broj birača iz SAD i Švajcarske, a povećan je broj  birača iz Austrije, Danske i Norveške.
Prema odluci CIK-a BiH o određivanju biračkih mjesta za glasanje u diplomatsko-konzularnim predstavništvima BiH, biračka mjesta na dan izbora biće otvorena u Beču, Berlinu, Minhenu, Štutgartu, Frankfurtu, Oslu i Kopenhagenu.

Izbori se  organizuju za Predsjedništvo BiH, Predstavnički dom Parlamentarne skupštine BiH, predsjednika i potpredsjednike Republike Srpske, Narodnu skupštinu Republike Srpske, Predstavnički dom Parlamenta Federacije BiH i skupštine  kantona u FBiH. 

Prema pravilima ponašanja u izbornoj kampanji Izbornog zakona BiH, političke stranke, koalicije, liste nezavisnih kandidata i nezavisni kandidati imaju pravo da vode izbornu kampanju u mirnom okruženju, organizovati i održavati javne skupove na kojima mogu slobodno iznositi svoje stavove, te štampati i dijeliti plakate, postere i druge materijale u vezi sa izbornom kampanjom.

Ovaj zakon nalaže da mediji u BiH pravedno, stručno i profesionalno prate izborne aktivnosti uz dosljedno poštivanje novinarskog kodeksa i opšte prihvaćenih demokratskih principa i pravila, posebno osnovnog principa slobode izražavanja.

Iako je do zvaničnog početka predizborne kampanje ostalo još dva dana, elektoronski mediji i inretnet portali već emituju spotove u kojima potencijalni kandidati za visoke funkcije predstavljaju svoje programe kojima obećavaju bolje sutra.

Političke partije u BiH najavile su da će na ovogodišnju izbornu kampanju potrošiti od 50.000 KM do milion KM.
Iako je prema Izbornom zakonu BiH zabranjeno plaćeno oglašavanje političkih partija, njihovih interesa i poruka prije nego što predizborna kampanja zvanično počne, mediji u BiH su puni primjera kako se ovaj zakon svakodnevno krši.