ACIPS
0

U BiH se vode "tri kampanje pod jednim krovom"

FENA
U Asocijaciji Alumini Centra za interdisciplinarne postdiplomske studije Univerziteta u Sarajevu (ACIPS) na današnjoj pres-konferenciji prezentirani su preliminarni rezultati inicijative za nadgledanje općih izbora 2010.

Preliminarni rezultati odnose se na prvih deset dana predizborne kampanje. Ovu inicijativu u ACIPS-u okarakterizirali su kao tri kampanje pod jednim krovom. Cilj je pokazati koliko se političari bave stvarnim problemima, a koliko praznom retorikom.

Za analizu je uzeto šest printanih medija, šest elektronskih, tri internet portala i 12 političkih stranaka.

Do sada su stranke plasirale 3.014 izjava u kojima se oko 30 posto vremena provelo baveći se konkretnim temama, jedan posto rješenjem problema dok su preostali postoci nebitna priča.

U prvih deset dana evidentno je da EU integracije nisu od značaja strankama u RS-u; SNSD i SDS nisu spomenuli EU integracije, reforme za BiH dok je PDP ovom pitanju posvetio ispod jedan posto.

Stranke na vlasti neće da govore o korupciji tako SBiH, HDZ i SNSD to nisu spominjale. Upraćeno je da o zapošljavanju najviše govore NS Radom za boljitak i SDP.

U ukupnoj kampanji stranke SDP i NS Radom za boljitak provode najviše vremena govoreći o jednoj od osam problematika, a SNSD ima najlošiji učinak o ovom pitanju.

Predviđeno je da se na kraju nadgledanja objedine najkompletnije kampanje, plaćeno oglašavanje, bilbordi, slogani.

Nadgledanje je pokazalo da stranke koje se bore za srpsko glasačko tijelo govore o većoj zaštiti RS-a, protive se međunarodnoj zajednici.

Stranke za osvajanje hrvatskih glasača govore o legitimnom predstavniku Hrvata, protive se Željku Komšiću dok se bošnjačke političke stranke bave EU integracijama, mladima, ruralnom razvoju.

Stranke koje imaju bh. kampanju i pokušavaju da ravnomjerno budu prisutne u FBiH i RS-u su SDP i NS Radom za boljitak.

Iz ACIPS-a su najavili da će pratiti istupe predsjedničkih kandidata i to prezentirati na finalnoj pres-konferenciji 29. septembra.