{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


U Banjoj Luci predstavljen Balkanski medijski barometar

2.4.2015. u 12:57
0
0
U Banjoj Luci predstavljen Balkanski medijski barometar
0
U Banjoj Luci predstavljen Balkanski medijski barometar
Foto: Klix.ba
Predstavljanje i javna diskusija povodom objavljivanja "Balkanskog medijskog barometra“, koje je organizovala Fondacija Friedrich Ebert, održano je danas u Banjoj Luci. Medijski barometar je program koji je koncipiran za mjerenje statusa slobode izražavanja i medija u nacionalnom kontekstu.
Urednica Balkanskog medijskog barometra i direktorica Alternativne televizije Banja Luka Nataša Tešanović rekla je da je ovaj barometar objavljen prije nego što su se u BiH desili slučajevi medijskog nasilja, kao što je upad policije u redakciju portala Klix.ba ili vrijeđanje novinara BN televizije i Oslobođenja.

"Mnogi mediji su povezani sa političkim i poslovnim centrima moći. Tako se utječe na uređivačku politiku. Oglašivačko tržište je sve siromašnije. Kada se uporedi sa hrvatskim ili srpskim tržištem, shvatamo da je bh. tržište manje deset, odnosno pet puta od pomenuta dva. Zbog toga kuće reduciraju broj zaposlenih, istraživačkih priča je sve manje i dolazi do tabloidizacije medija“, rekla je Tešannović.

Ne treba zanemariti ni problem cenzure, odnosno straha novinara da se bave ozbiljnim temama, jer se plaše, kako je ona dodala, da ostanu bez posla.

"Rad RAK-a je negativnije ocijenjen u odnosu na prvi parametar. Učesnici ranijih diskusija smatraju da RAK nije našao snage da se obračuna sa govorom mržnje u medijima. Javni servisi su u stanju stalne nelikvidnosti. Dugovi javnih servisa su davno prešli cifru od 50 miliona maraka. Primijetno je također da je utjecaj entitetske vlasti mnogo snažniji na RTRS-u. Programski savjeti praktično ne funkcionišu. Javni servis je skup, glomazan i ne radi u korist građana, a u jednoj mjeri je čak i komercijalizovan“, smatra Tešanović.

Profesor javnog mnijenja na BLC Mladen Mirosavljević rekao je da oblast online medija treba što prije regulisati i da je to važno pitanje.

"Za mene je i dalje dilema da li se time treba baviti Vijeće za štampu ili neka druga ustanova. Udruženja moraju također dati odgovor na ovo pitanje. BiH je specifična i u medijskom kontekstu i ovo je najbolji dokaz za to“, rekao je Mirosavljević.

Predsjednica Udruženja BH novinara Milkica Milojević istakla je da se ovaj barometar razlikuje od ostalih mjerenja zbog pogleda iznutra, koji nosi sa sobom subjektivan pristup.

"Ljudi koji žive ovu medijsku scenu mogu reći kakvo je stanje u medijima. Oni to bolje znaju od posmatrača iz Kanade ili Norveške. I u najboljim i u najgorim kategorijama smo gori nego što smo bili prije četiri godine. Sretni smo što nam ne trebaju dozvole za portale i blogove“, dodala je Milojević.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: