{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Turizam može biti generator oporavka bh. ekonomije

F
26.12.2013. u 14:13
2
11
Turizam može biti generator oporavka bh. ekonomije
2
Turizam može biti generator oporavka bh. ekonomije
Foto: Arhiv/Klix.ba
Turizam može biti generator oporavka bh. ekonomije ukoliko uspijemo da iskoristimo sve resurse i potencijale, te zainteresujemo privatni kapital da ulaže u turizam.
Izjavila je to portparolka Turističke zajednice Kantona Sarajevo Asja Hadžiefendić-Mešić na okruglom stolu "Razvoj turizma kao generator zapošljavanja u KS-u" koji se održava danas u Sarajevu u organizaciji Službe za zapošljavanje KS-a.

Ona je precizirala da turizam u KS-u od 1997. pokazuje godišnju stopu rasta od oko 10 posto, a da je u 11 mjeseci 2013. zabilježen rast od 18 posto, i po broju gostiju i po broju ostvarenih noćenja.

"Razvojem turizma, intervencijama države tamo gdje je to potrebno te privlačenjem investicija mi možemo povećati ukupnu dobit od turizma, otvoriti nova radna mjesta i pružiti gostima adekvatnu ponudu koju ćemo moći adekvatno i naplatiti", istakla je Hadžiefendić-Mešić.

Dodala je da je ljetos u akciji Porezne uprave FBiH i Odjela za strance Ministarstva sigurnosti BiH u turističkim objektima zatečeno oko 30 posto neprijavljene radne snage i kada bi ti ljudi bili "skinuti" s biroa za zapošljavanje to bi omogućilo ostalima bolje uvjete za zapošljavanje.

"Prošle godine smo imali više od 900 miliona KM od izvoznog turizma, ali procjene pokazuju da bi taj iznos mogao biti znatno veći", kazala je Hadžiefendić-Mešić.

Direktor Službe za zapošljavanje KS-a Igor Kamočaji naglasio je da je, po svim posljednjim pokazateljima, turizam u KS-u u ekspanziji i on sigurno može biti generator zapošljavanja, pogotovo, nezaposlenih osoba čija su zanimanja usko vezana za tu oblast.

On je naveo da je danas na evidenciji Službe za zapošljavanje KS-a 72.418 osoba, od čega je 1.100 konobara i hotelijera i više od 400 turističkih vodiča i osoba sličnih zanimanja, a tu su i drugi koji bi usmjerenim programima prekvalifikacije i dokvalifikacije dobili šansu za zapošljavanje u turizmu.

"Naš je cilj da izgradimo partnerski odnos s poslodavcima, jer postoji zakonski osnov da oni oglašavaju svoja upražnjena radna mjesta putem Službe za zapošljavanje KS-a i naša osnovna misija je da posredujemo između njih i nezaposlenih osoba", rekao je Kamočaji.

Direktor Gaudi Lufthansa City Centra Mladen Vlaški izjavio je da je turizam jedan od tri segmenta privrede koji značajno mogu poboljšati "krvnu sliku" društva, jer se jako puno drugih djelatnosti veže na turizam.

"Mi trebamo odrediti kakvu vrstu turizma želimo razvijati i na osnovu toga izraditi ozbiljnu strategiju i investirati u tom smjeru. Jako puno posla je pred svima, a potencijali definitivno postoje", smatra Vlaški.

On je potcrtao da nije dovoljno samo da turist dođe, već da trebamo znati šta se dešava s njim kada dođe, budući da postoji jako puno segmenata koji utječu na to kakvu ponudu pružamo i kakvu poruku šaljemo, za šta je neophodan konsenzus na nivou države.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: