Kako se u saopćenju navodi, Zakon o izvršenju budžeta RS-a za 2011. godinu ("Sl. glasnik RS", br. 1/11) i Odluka o usvajanju budžeta RS-a za 2011. godinu ("Sl. glasnik RS", br. 1/11) nisu usuglašeni sa članovima III/3.b), III/5.a) i VIII/3. Ustava BiH.
PSBiH je 29. decembra 2003. godine usvojila Zakon o sistemu indirektnog oporezivanja ("Službeni glasnik BiH" broj 44/03, 52/04, 34/07 i 49/09) nakon što je između dva entiteta zaključen Sporazum o nadležnostima u oblasti indirektnog oporezivanja koji su potpisali entitetski premijeri.
Spomenutim sporazumom, nadležnost entiteta u oblasti indirektnog oporezivanja, a u okviru sistema porezne politike, prenesene su na državu BiH.
Usvajanjem Zakona o sistemu indirektnog oporezivanja uspostavljen je jedinstven sistem i organizacijska osnova za indirektne poreze na nivou države BiH.
Nadalje, PSBiH u julu 2008. usvojila je Zakon o fiskalnom vijeću u BiH („Sl. glasnik BiH“ br. 63/08).
Ovim zakonom osnovano je Fiskalno vijeće BiH sa zadatkom koordinacije fiskalne politike u BiH da bi se osigurala makroekonomska stabilnost i fiskalna održivost BiH, FBiH, RS i Brčko Distrikta BiH (BDBiH).
Prema članu 5. ovog zakona, Fiskalno vijeće nadležno je i odgovorno za: koordinaciju fiskalne politike u BiH i usvajanje Prijedloga dokumenta Globalni okvir fiskalnog bilansa i politika u BiH, koji sadrži parametre - prijedlog fiskalnih ciljeva budžeta institucija BiH, FBiH, RS i BDBiH, prijedlog makroekonomske projekcije i projekcije ukupnih indirektnih poreza i njihove raspodjele za narednu fiskalnu godinu, te prijedlog gornje granice zaduženja budžeta institucija BiH, FBiH, RS i BDBiH.
Prijedlogom spomenutog dokumenta obuhvaćeni su i parametri - usvajanje prijedloga kratkoročnih i dugoročnih makroekonomskih projekcija, praćenje realizacije utvrđenih ciljeva i kriterija prilikom donošenja i izvršavanja budžeta, kao i preduzimanje korektivnih mjera i aktivnosti, uspostavljanje potpune koordinacije aktivnosti u poštivanju budžetskih kalendara u pripremi, usvajanju, izvršenju i reviziji budžeta institucija: BiH, FBiH, RS i BDBiH, predlaganje prioriteta u unapređenju sektora javnih finansija u BiH, te usvajanje Poslovnika o radu Fiskalnog vijeća i drugih potrebnih akata za funkcioniranje rada Fiskalnog vijeća, kao i usvajanje budžeta Fiskalnog vijeća.
Članom 6. spomenutog zakona regulira se pitanje Globalnog okvira fiskalnog bilansa i politika u BiH.
Prijedlog dokumenta Globalni okvir iz člana 5. tačka b) ovog zakona donosi se za naredne tri godine, revidira se svake godine, a usvaja se u formi sporazuma između Vlade FBiH, Vlade RS-a i Vijeća ministara BiH. Sporazum potpisuju: predsjedavajući Vijeća ministara BiH, uime Vijeća ministara BiH, premijer FBiH uime FBiH, i predsjednik Vlade RS-a uime RS-a.
"Ponašanje i djelovanje Vlade i Narodne skupštine entiteta RS-a nedvosmisleno ukazuju na njihovu namjeru da se destabilizira finansijska i makroekonomska stabilnost države BiH čime bi bilo dovedeno u pitanje njeno funkcioniranje", navodi se u saopćenju.