MENSA BiH
0

Testovi inteligencije u Sarajevu i Banja Luci

Sarajevo-x.com
MENSA BiH organizuje testiranja inteligencije u Banjoj Luci, (petak 05.12.2008. godine, u 15:00 h, u prostorijama Tehnološkog fakulteta, Vojvode Stepe Stepanovića 73) i u Sarajevu (subota, 06.12.2008. godine, u 11:00 h, u prostorijama KUD "LOLA", Envera Šehovića 15).

MENSA International je međunarodna organizacija, koja okuplja osobe sa visokim kvocijentom inteligencije – IQ od preko 148 po Cattelovoj skali, koji posjeduje tek 2% svjetske populacije. Osnovana je 1946. godine sa ciljem prepoznavanja i podsticanja inteligencije, istraživanja njene prirode, i stvaranja poticajnog intelektualnog i društvenog okruženja za svoje članove. Danas u svijetu ima oko 100.000 članova, u preko 100 zemalja, uključujući i Bosnu i Hercegovinu.

Budući da je inteligencija tek potencijal koji pojedinac može, ali ne mora iskoristiti kroz obrazovanje i karijeru, MENSA ima za cilj da putem testiranja detektuje takve pojedince i kroz različite aktivnosti i projekte pomogne i stimuliše njihov razvoj, te da skrene pažnju društva na takav potencijal kao opšte dobro. Projekti iza kojih stoji MENSA imaju naučnu težinu i okrenuti su unapređenju kvalitete života i prosperitetu šire zajednice. Njene aktivnosti podrazumijevaju i raznovrsna okupljanja, čiji je cilj da omoguće i unaprijede kontakte između članova i pruže prijatan ambijent za razmjenu ideja, sticanje novih saznanja iz naučnih i drugih oblasti, razvijanje timskog duha kroz sportska takmičenja i sl.

Cijena testiranja je 20KM, a za đake, studente i penzionere 15 KM. Testu ne mogu pristupiti mlađi od 17 godina.

Gost MENSA BiH na ovom testiranju biće dr. Ranko Rajović, član odbora direktora MENSA International, koji će pritom predstaviti i „MENSA sistem učenja" – program kojim se od predškolskog uzrasta stimuliše intelektualni razvoj djeteta, a koji je već prihvaćen u 8 država Evrope.

Testovi koje koristi MENSA su standardni testovi inteligencije, koji se sastoje od tzv. progresivnih matrica. Riječ je o grafičkim zadacima koji ne zahtijevaju bilo kakvo predznanje. Osmišljeni su da ne favorizuju niti jedan pol, profesionalnu, rasnu, kulturnu, socijalnu ili bilo koju drugu grupu.

Nadareni mladi ljudi su najveći potencijal jedne države. Ukoliko se njihovom obrazovanju posveti dovoljna pažnja i ako se pravilno usmjere i motivišu, oni mogu dati izuzetne doprinose nauci i umjetnosti. Činjenica je da se u našoj zemlji ne pridaje dovoljno pažnje osobama sa visokim IQ i ne postoje nikakvi specijalni programi obrazovanja koje takve osobe trebaju.