{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


"Tanko" znanje iz prirodnih nauka

S
19.8.2010. u 10:15
0
20
"Tanko" znanje iz prirodnih nauka
0
"Tanko" znanje iz prirodnih nauka
Foto: Arhiv
Učenici osnovnih škola iz BiH imaju najlošije rezultate u Evropi kada je u pitanju primjena znanja i sposobnosti stečenih tokom školovanja iz matematike, fizike, hemije, biologije i geografije, rezultati su Sekundarne analize međunarodne studije TIMSS 2007 za BiH, koju je provela Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH.
Direktor Agencije Alisa Ibraković rekla je da je mnogo faktora koji utiču na postignuti nivo znanja učenika od kojih su najbitniji, naprimjer, da đaci vrlo malo vremena provode na izradi domaćih zadataka, rijetko rade eksperimente, slabo su motivisani, a nedovoljna su i ulaganja u opremljenost školskih laboratorija i kabineta, pišu "Nezavisne novine".

"Gotovo svaki drugi učenik iz BiH tvrdi da nastavnik ponekad izvodi ili nikada ne izvodi demonstraciju ogleda ili istraživanja. Približno svaki treći učenik je izjavio da u okviru nastave fizike nikada ne izvode eksperimente ili istraživanja, kao i da nikada ne osmišljaju ili planiraju ogled ili istraživanja", navela je Ibrakovićeva.

Rijetki su slučajevi da učenici sami rješavaju probleme, da izvode eksperimente u malim grupama ili da po malim grupama obrađuju gradivo iz sopstvenih ili drugih udžbenika, da rade testove ili kvizove, što za posljedicu ima da su časovi hemije učenicima monotoni i dosadni, zbog čega su i postignuća iz ovog predmeta manja.

Prema rezultatima TIMSS studije testirani učenici u BiH iz prirodnih nauka su na dvanaestom mjestu ispod međunarodnog prosjeka, a samo pet odsto njih je osvojilo više od 95 odsto mogućih bodova.

"U nastavi matematike u osnovnoj školi većina nastavnika potencira 'obične računske zadatke', odnosno učenici rjeđe dobijaju zadatke koji su zadani tablicama, slikom i slično", naglasila je Ibrakovićeva.

Mato Živković, stručni savjetnik za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje u federalnom Ministarstvu obrazovanja i nauke, rekao je da je nemoguće da su navedeni podaci tačni, jer je poznato da učenici iz BiH imaju veoma dobro znanje i postižu dobre rezultate na svim takmičenjima.

Iz Ministarstva prosvjete i kulture Republike Srpske saopšteno je da se stalno radi na poboljšanju uslova u školama, a u saradnji sa Republičkim pedagoškim zavodom na poboljšanju nastavnih planova i programa.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: