Kampanja "Acqua for Life"
0

Svakim kupljenim parfemom donirate pitku vodu djeci Gane

Sarajevo-x.com
Na Zemlji postoje veoma male količine pitke vode koje su nejednako raspoređene i zato pojedine države imaju trajni nedostatak pitke vode. Stoga je veoma bitno pojačati svijest o značaju pitke vode za čovječanstvo.
Prve važne preporuke o problemima vezanim za vodu i vodne resurse bile su formulirane na konferenciji UN o vodama, koja je održana 1977. godine u Mar del Plati (Argentina). Nakon konferencije UN o okolišu i razvoju u Rio de Janeiru, Opća skupština UN je rezolucijom od 22. februara 1993. odlučila da se 22. mart svake godine obilježi kao Svjetski dan voda i da se na taj dan, širom svijeta, posebno skrene pažnja na probleme vezane za vodu i vodne resurse, s tim da se svake godine obilježava uz drugi moto. Tako je npr. 1995. godine obilježen pod motom: "Žene i voda", 2004. godine: "Voda i katastrofe", a 2007. godine: "Kako se nositi s oskudicom".

Prema UN-ovim izvorima, jedan od šest ljudi na Zemlji nema dnevnih 20-50 litara osigurane svježe vode, svakodnevno od posljedica nedostatka vode umire 3.800 djece, čak 1,1 milijarda ljudi nema pristup pitkoj vodi, a 2,4 milijarde živi bez osnovnih sanitarnih uvjeta. Zbog toga, Svjetski dan voda 2011. posvećen je kvaliteti vode i povećavanju svijesti o važnosti vode.

Od 1. marta 2011. Giorgio Armani, zajedno s organizacijom Green Cross International, uključio se u promicanje pristupa pitkoj vodi, nastojeći senzibilizirati ljude o ovom problemu. Također, drugu godinu za redom podržava UNICEF-ov projekat Tap Water u Sjedinjenim Državama.

Acqua di Giò i Acqua di Gioia, dva parfema koji se savršeno uklapaju u ovu temu, nalaze se u središtu inovativne mreže podrške i solidarnosti koja se u velikoj mjeri oslanja na prednosti interneta.

Mreža je nastala kako bi se kroz kampanju "Acqua for Life" stanovnicima različitih područja bez pristupa pitkoj vodi, prvenstveno djeci, osiguralo 40 miliona litara pitke vode.

Svakim kupljenim parfemom pomaže se finansiranje izgradnje sistema snabdijevanja vodom u jednoj zajednici. Procjena od 100 litara izračunata je na osnovu prosječne količine vode koja može biti isporučena putem sistema koji su odabrani za projekat u Gani. Ovi sistemi su sistemi prikupljanja kišnice, ručno iskopani bunari i bušotine. Proizvedena količina vode varira ovisno o dvije vrste promjenljivih faktora, odnosno količine oborina i raspoloživosti i kvaliteta podzemnih voda, s jedne strane, te svojstava i održavanja sistema koji se koriste za prikupljanje ili pumpanje vode, s druge strane.

Zajednice koje su određene kao korisnici Projekta pod nazivom "Pametna voda za Zelene škole" su male ruralne i polururalne zajednice koje nisu povezane na mreže za snabdijevanje vodom u zemlji, niti je njihovo povezivanje na te mreže planirano u bliskoj budućnosti. Neke od ovih zajednica ovise o oštećenim ili nedovoljnim ručno iskopanim bunarima i bušotinama ili o površinskim tokovima obližnjih potoka i rijeka. Neke od njih ne koriste nikakav sistem snabdijevanja vodom i isključivo se oslanjaju na one vodotoke koji često nose po zdravlje opasne parazite.

Projekat je osmišljen u cilju poboljšanja blagostanja ovog stanovništva putem osiguravanja vode koja je bezbijedna za piće i unaprjeđenja njihovog zdravlja sa prevashodnim fokusom na djecu. U tom smislu, zajednicama će biti obezbijeđene bušotine i bunari, a školama sistem za prikupljanje kišnice kojim je moguće osigurati pitku vodu za djecu u njihovom školskom okruženju. 100 litara godišnje je količina vode koja će biti proizvedena kombiniranjem ova tri sistema zahvaljujući doprinosu svakog pojedinačnog kupljenog parfema.

Termin "godišnje" odražava transparentnost koju su zahtijevali parfemi Armani i Međunarodni zeleni križ tokom naše komunikacije o prednostima uspostavljanja ovih sistema. Ove sisteme je, uistinu, moguće koristiti dugi niz godina prije nego bude potrebna njihova sveobuhvatna obnova. Prosječni vijek trajanja buštotina je 15 godina.

U cilju poboljšanja održavanja i produženja vijeka trajanja ovih sistema bit će osigurana obuka i izgradnja kapaciteta. Sistemi prikupljanja kišnice i ručno iskopani bunari imaju mnogo duži vijek trajanja. Doprinos od 100 litara godišnje je najvjerovatnije ispod realnog. Precizne količine je moguće utvrditi isključivo praćenjem količine vode koja se obezbjeđuje ovim sistemima tokom jedne godine.

Kroz akciju "Acqua for Life" parfemi Armani su se obavezali na pružanje bezbijedne pitke vode onima koji nemaju pristup ovom vitalnom resursu. Projekat "Pametna voda za Zelene škole" Međunarodnog zelenog križa je usmjeren na djecu, njihovo školsko okruženje i njihove zajednice. Projekat se odvija u selima koja se oslanjaju na po život opasne vodne resurse iz obližnjih potoka i na oštećene ili nedovoljne sisteme, kada oni postoje.

U ovoj kampanji pod nazivom "Acqua for Life", parfemi Acqua di Gio i Acqua di Gioia će služiti kao podrška za podizanje svijesti o ulozima koji su povezani sa pristupom vodi. Kupci će biti senzibilizirani u pogledu ovog pitanja i otkriti posvećenost Giorgia Armanija na samom pakovanju parfema, a zahvaljujući promotivnom materijalu koji je izrađen za potrebe ove kampanje. Kupcima će se dati prilika da daju svoj doprinos unaprjeđenju života stanovništva koje je siromašno vodom putem kupovine parfema.

Za svaki kupljeni parfem Acqua di Gio i Acqua di Gioia bit će donirano 100 litara bezbjedne pitke vode svake godine djeci i njihovim zajednicama. Kupci će, također, biti pozvani da daju dodatni doprinos kampanji i umnože svoju donaciju putem formalne pretplate na kampanju na Internet stranici akcije Voda za život i putem kreiranja zajednice na Facebooku. Kroz ovu kampanju, Giorgio Armani dopire do pojedinaca širom svijeta koji se žele posvetiti ovom cilju.

Na koji način se voda "donira"? Parfemi Armani, Međunarodni zeleni križ i Zeleni križ Gane će raditi na izgradnji infrastrukture kojom će se dovesti voda u ova sela. 40 miliona litara je prosječna količina vode koja se obezbjeđuje svake godine putem skupa sistema snabdijevanja vodom koji se implementira u 15 zajednica. Obavezujući se na osiguravanje najmanje 40 miliona litara, parfemi Armani se obavezuje na izgradnju ove infrastrukture u najmanje 15 zajednica.

Od uspjeha kampanje zavisi koliko ljudi i zajednica će imati koristi od akcije. Parfemi Armani su se obavezali da pruže pomoć projektu "Pametna voda za zelene škole" u pogledu proširivanja na više od 15 zajednica. Broj stanovništva u ovim zajednicama je različit, od 1.000 do 4.000 ljudi.

Zajednice koje su određene kao korisnici ovog projekta identificirao je Međunarodni zeleni križ i Zeleni križ Gane uz pomoć Agencije za komunalne vode i sanitaciju – državne agencije koja je nadležna za omogućavanje pružanja bezbjedne pitke vode i sanitarnih usluga ruralnim zajednicama i malim gradovima u Gani. Ured za vodu i sanitaciju skupština okruga kojima pripadaju odabrane zajednice je, također, učestvovao u ovom poduhvatu. Redoslijed kriterija koji su korišteni za njihov odabir bio je sljedeći: prosječna raspoloživa količina vode po stanovniku, pokrivenost vodom za zajednicu i stanje postojećih sistema, prevalencija vodom prenosivih bolesti, kao što su bilharzija i dijareja, te vjerovatnoća da će zajednica biti povezana na vodovodni sistem. Prihvatanje rješenja za snabdijevanje vodom od strane zajednica, kao i njihovo prihvatanje da prođu obuku u vezi sa održavanjem ovih rješenja je, također, bio određujući faktor pri odabiru. Konačno, mogućnost izvođenja sistema koji će biti izgrađeni na takav način da mogu ispravno funkcionirati bila je, također, uzeta u obzir pri odabiru zajednica.

Bušotine i ručno iskopani bunari su sistemi koji imaju široku primjenu u zemljama u razvoju. Oni predstavljaju ekonomičnu, efikasnu i jednostavnu tehnologiju za osiguranje vode ruralnim i periurbanim zajednicama. Iako se provjere kvaliteta vrše tokom izgradnje kako bi se osiguralo da voda ne sadži bilo kakve štetne metale i zagađivače, voda koja dolazi iz sistema obično ne treba prečišćavanje i može se koristiti direktno iz pumpi. Konačno, izgradnja ovih sistema ne zahtijeva inžinjering i izgradnju velikih razmjera, te shodno tome, njihova izgradnja je manje destruktivna po okoliš. Sistemi su, također, decentralizirani, te stoga spremni za pružanje vode na mjestima na kojima je ovaj krucijalni resurs potreban, pri čemu se osigurava jednostavno upravljanje ovim sistemima.

Sistemi prikupljanja kišnice su, suprotno tome, nedovoljno iskorišteni u regijama u kojima količine oborina čine ove sisteme relevantnim. Oni, također, predstavljaju ekonomična sredstva za obezbjeđivanje bezbjedne vode na održiv način, pri čemu doprinose raznolikosti sistema snabdijevanja. Oni su se pokazali kao dragocjen resurs u vrijeme suša ili katastrofa.

Donacijama potrošača zajedno sa parfemima Armani omogućena je izgradnja, održavanje i sanacija sistema snabdijevanja vodom, odnosno sistema prikupljanja kišnice, bušotina i ručno iskopanih bunara, čime je obezbijeđena infrastruktura za ove zajednice. Projekat "Pametna voda za Zelene škole" vrši obuku domaćih mehaničara, zidara i članova zajednica kako bi oni preuzeli održavanje sistema i kako bi im se pružila pomoć da uspostave mehanizam minimalnog plaćanja kojim će se finansirati adaptacije bušotina i bunara onda kada ovaj važni posao bude neophodan.

U ovu kampanju se možete uključiti i dati svoj doprinos do 15. juna 2011.