Put bez povratka
0

Stupska petlja? Kao i sarajevska zaobilaznica

Piše: Nedžad Jamaković
Iako je aktuelni ministar saobraćaja Sarajevskog kantona Mihajlo Krmpotić još prije dvije godine najavio početak radova na izgradnji dijela 12. transverzale i rekonstrukciji Stupske petlje u 2009. godini, mašine do danas nisu ni prišle tom "gradilištu", jer zapravo još nisu riješeni ni imovinsko-pravni odnosi.

Kako nam je potvrdio direktor Direkcije za ceste KS, Adem Zolj, Kantonalna vlada u ovoj godini nije izdvojila nijednu od potrebnih 3,7 miliona maraka za rješavanje imovinsko-pravnih pitanja na 12. transverzali. Isto toliko (otprilike) trebaju izdvojiti općine za uklanjanje privremenih objekata (bez validne građevinske dozvole).

Vlasnici tih objekata, pojašnjava Zolj, imaju po zakonu pravo na određenu naknadu, u građevinskom materijalu ili na drugi način, budući da su "nikli" uz saglasnost općine. A, Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) od Kantona traži upravo rješavanje ovih imovinskih pitanja kako bi odobrila kredit za gradnju 12. transverzale i rekonstrukciju Stupske petlje.

Za eksproprijaciju ne trebaju krediti

"Mislim da Kanton može izdvojiti novac za eksproprijaciju zemljišta i da se za to ne treba kreditno zaduživati. Također, općine ne bi trebale imati većih problema pri rješavanju svog dijela ovog pitanja, jer postoje opcije poput zamjenskih lokacija i sl. Mi smo se u vezi s ovim pitanjima za pomoć obratili i Federalnoj direkciji za ceste, budući da je ovdje riječ o magistralnom putu", kaže Zolj za Sarajevo-x.com.

Zolj ističe kako se Kanton kod EBRD-a za tri projekta (radovi na južnoj longitudinali, prvoj i 12. transverzali te rekonstrukciji Stupske petlje) planira zadužiti za otprilike 37 miliona eura. Procjenjuje se da bi samo gradnja 12. transverzale i rekonstrukcija Stupske petlje koštali 25 miliona maraka.

"Ova tri projekta se ne moraju raditi u paketu, odnosno radit će se čim riješimo sve uslove za izgradnju. Kad je riječ o rekonstrukciji Stupske petlje i 12. transverzali, mi smo završili projektnu dokumentaciju, te dobili urbanističku i okolinsku dozvolu. Početak gradnje sad zavisi od rješavanja IP odnosa, a nadam se da ćemo novi saziv Kantonalne vlade uvjeriti da u idućoj godini izdvoji novac za eksproprijaciju zemljišta, kako bi smo počeli graditi", rekao nam je Zolj.

Od Vogošćanske petlje do entitetske granice

Dvanaesta transverzala protezat će se od Dobrinje, odnosno granice entiteta, preko Stupske petlje i Rajlovca, a završavat će na Vogošćanskoj petlji, gdje bi se trebala spojiti s prvom transverzalom, odnosno koridorom Vc. Ispod sadašnje Stupske petlje planirani su podhodnici kako bi se riješilo bitno pitanje prolaska pješaka, te prevenirale gužve i saobraćajne nesreće, koje nisu bile nimalo rijetke na ovoj lokaciji.

"Pješaci će moći bezbjedno izlaziti na autobuski terminal, na tramvajska stajališta, kao i na drugu stranu, gdje je groblje. Istakao bih još da je projekat urađen tako da neće biti potrebe za izmještanjem groblja na Stupu", istakao je naš sagovornik.

Da ne bi bilo zabune, rekonstrukcija Stupske petlje nije obuhvaćena projektom izgradnje sarajevske obilaznice. Dokompletiranje izgradnje Stupske petlje obaveza je Kantona Sarajevo i zajedno sa sarajevskom obilaznicom predstavljat će cjelokupno rješenje saobraćajnih gužvi i povezivanje glavnih gradskih saobraćajnica sa autocestom na koridoru Vc, potvrđeno nam je u Federalnoj direkciji za ceste, koja je zadužena za sarajevsku zaobilaznicu. Zasad se ne zna "ko je sporiji" - sarajevska zaobilaznica, o kojoj se također godinama priča, ili 12. transverzala i rekonstrukcija Stupske petlje.

Da napomenemo, odgovore o Stupskoj petlji i 12. transverzali smo potražili na upit čitatelja Sarajevo-x.com.