BiH
0

Šta su vlasti u BiH učinile da zaštite interes potrošača?

Sarajevo-x.com
Savez udruženja potrošača BiH danas je izdao proglas povodom 15. marta, Svjetskog dana prava potrošača. Petnaesti mart, kako se navodi, je dan kada se potrošačima stavlja na znanje da je njihova odgovornost velika i za vlastito zdravlje, sigurnost i opće zadovoljenje njihovih potreba, potreba njihovih porodica, prijatelja i sugrađana
  • Od 1983.godine, kada je proglašen Svjetski dan prava potrošača, obilježava se u većini zemalja slobodnog tržišta. To je dan kada se svim sudionicima u prometu robe i usluga, davaocima usluga i proizvođačima, distributerima i trgovcima stavlja na znanje da su potrošači oni čija riječ je posljednja. Sve što se proizvodi, sve što se nudi namijenjeno je potrošačima. Odatle i pravo da potrošači daju posljednju ocjenu i sud o svemu što je vezano za tržište i trženje, kaže se u proglasu Saveza udruženja potrošača BiH.

Petnaesti mart, kako se navodi, je dan kada se potrošačima stavlja na znanje da je njihova odgovornost velika i za vlastito zdravlje, sigurnost i opće zadovoljenje njihovih potreba, potreba njihovih porodica, prijatelja i sugrađana

  • S obzirom na to da smo, bez izuzetka, svi potrošači, mora nam biti jasno da je organiziranje potrošača i zastupanje njihovih interesa i prava, najveći mogući prostor za mobiliziranje građanske svijesti. Potrošački interes je iznad državnog, nacionalnog i političkog. Potrošački interes je ljudski interes. Na potrošačkom interesu se gradi politički, nacionalni i državni interes. Jedan od uvjeta pridruživanja evropskim integracijama je organiziranje i podržavanje zaštite prava potrošača, kaže se u proglasu Saveza udruženja potrošača BiH.

Biti potrošač, ne znači biti u stanju „socijalne potrebe“ i ne znači da će obećani programi „socijalne zaštite“ i mjere „socijalne politike“ poboljšati položaj potrošača i građana.

  • Položaj i zaštita potrošača grade se mjerama i instrumentima ekonomske politike. Stoga, pozivamo predstavnike vlasti da se preispitaju šta su učinili, šta znaju i šta mogu učiniti da se zaštiti potrošač. Na izborima, mi smo im povjerili mjere i instrumente za to da ih odgovorno koriste i unaprijede, a mi njihove usluge i plaćamo, navodi se u proglasu Saveza udruženja potrošača BiH.