{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


"Šta smo sve uradili u prvih 100 dana"

S
22.5.2011. u 07:59
0
29
"Šta smo sve uradili u prvih 100 dana"
0
"Šta smo sve uradili u prvih 100 dana"
Ovih dana je Ministarstvo obrazovanja i nauke Kantona Sarajevo, čiji je ministar Emir Suljagić u ostavci zbog slučaja "Vjeronauka", u žiži bh. javnosti. Iz Ministarstva su proslijedili informaciju o tome kako su radili u prvih 100 dana Suljagićevog mandata.
Prethodni ministri radili bez dvije trećine propisa

Zauzet je novi kurs u reformi visokoškolskog obrazovanja, što podrazumijeva reviziju modela integracije Univerziteta u Sarajevu, odnosno izbor najoptimalnijeg rješenja integracije za Univerzitet, te otpočet proces u okviru aktivnosti na institucionalnoj akreditaciji fakulteta UNSA.

Poduzete su i aktivnosti na izmjenama i dopunama Zakona o visokom obrazovanju i Zakona o osnovnom obrazovanju KS, potom revizija i dopuna nastavnih planova i programa, u koju su uključeni eksperti iz svih oblasti - od civilnog društva do uglednih profesora. Ovo su promjene koje će stupiti na snagu od iduće školske godine.

Reviziji su podvrgnuti i svi podzakonski akti u okviru nadležnosti MON, a Ministarstvo je dalo izraditi nove pravilnike i podzakonske akte, što je bila i zakonska obaveza prošlih ministara, jer je nedostajalo čak dvije trećine propisa (!).

Novi računari i besplatan internet za osnovne škole

Nakon dvije godine pauze uspostavljen je Savjet za nauku KS, i to potpuno besplatno (ranije je poreske obveznike koštao 150.000 KM). Započet je projekt "Sarajevo - regionalni studentski centar", u saradnji sa četiri privatna i javnim univerzitetom, uz podršku poslovnih krugova iz Sarajeva. Višejezična web-stranica u okviru navedenog projekta predstavljena je na Sarajevo Business Forumu i već je rezultirala određenim signalima iz zemalja koje su potencijalno tržište za naš obrazovni sistem. Započet je proces ka iznalaženju finansijskih sredstava za uvođenje eksterne mature u KS.

JU "Djeca Sarajeva" uvedena je u legalno i zakonski utemeljeno poslovanje postavljanjem nove v. d. direktorice i raspisivanjem konkursa za izbor UO i NO ustanove, nakon čega slijedi konkurs za imenovanje direktora.

Poradilo se i na informatizaciji škola, odnosno nabavci novih računara i informatičke opreme, te u vezi s tim potpisan sporazum sa Telemachom za uvođenje besplatnog interneta u 30 osnovnih škola u Kantonu. Kupljen je legalni OS i Office paket ("School Agreement" - poseban Microsoftov program za škole, cijene softvera u prosjeku tri američka dolara po računaru) za sve računare u svim osnovnim i srednjim školama u Kantonu Sarajevo, te urađen plan za skori početak doedukacije za nastavnike informatike i ostale nastavnike, po Microsoftovim standardima.

Rad u komisijama besplatan, ministri bez privilegija

Nastavljena je saradnja sa Caritasom Švicarske, u okviru projekta uključivanja Roma u obrazovni sistem KS, a početi su i u završnoj su fazi pregovori sa potencijalnim investitorima u vezi sa opremanjem škola, vrtića i fakulteta neophodnim sredstvima za rad.

Pregovaralo se sa investirotima i razvojnim agencijama inostranih zemalja o konačnom završetku nekoliko škola u izgradnji, te je definitivno dogovoren završetak izgradnje škole u Starom Ilijašu, uz svesrdnu pomoć kompanije Mibral. Potencijalnim kreditorima prezentovan je projekt energetske efikasnosti u školama, kako bi se smanjili troškovi te se taj novac usmjerio ka poboljšanju standarda u obrazovanju.

Počela je kontinuirana kampanja, čiji je cilj podizanje svijesti javnosti u vezi sa sigurnosti djece u saobraćaju te povećanje saobraćajne kulture kroz obrazovni proces, te je intenzivirana saradnja sa medijima i NVO sektorom.

I na polju ušteda poduzeti su određeni koraci. Otkazana je pretplata na dnevne, sedmične i vanstručne publikacije u školama i fakultetima, rad u komisijama se više ne plaća, a ukinuta je reprezentacija kao i sve ostale privilegije ministra.

Zbog nebrige vlasti, u MON svi rade sve

Sve je, kako navode, urađeno uprkos katastrofalnoj situaciji u MON, prvenstveno se ta ocjena stanja odnosi na ljudski potencijal. U MON, naime, radi 14 uposlenika, uključujući i tehničko osoblje, od 30 predviđenih sistematizacijom. Uzme li se u obzir, dodaju, da u Sarajevu postoje 102 škole, 24 vrtića i 24 fakulteta te nekoliko instituta - jasno je koliki je obim posla na Ministarstvu.

"Stanje u MON je tako loše da uopće ne postoje odjel za visoko obrazovanje i ured za međunarodnu saradnju, jednostavno nema ljudi koji rade u tim uredima i odjelima, pa su uposlenici preopterećeni, jer svi rade sve. Ovakvo stanje najbolje govori o tome koliko su prošle vlasti "brinule" o obrazovnim potrebama građana Kantona Sarajevo. To su isti oni koji su godinama govorili kako su nam djeca budućnost, a istovremeno su srozavali kapacitet i mogućnost funkcionisanja MON-a", naveli su iz Ministarstva.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: