{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Spašavanje žene u selu Čuhovići otkrilo sve slabosti sistema u BiH

4.1.2015. u 22:15
115
101
Spašavanje žene u selu Čuhovići otkrilo sve slabosti sistema u BiH
115
Gorska služba spašavanja – Stanica Mostar je uspješnom intervencijom spasila još jedan život, a radi se o ženi iz sela Čuhovići, općina Konjic, koja se nakon zdravstvenih problema koje je imala i do koje je Stanica stigla po teškom i nepristupačnom terenu, uspješno oporavlja.
Nakon uspješno provedene akcije GSS se obratila medijima saopćenjem u kojem ukazuju kako je jučerašnja akcija pokazala sve slabosti sistema zaštite i spašavanja u Bosni i Hercegovini.

"Želimo ukazati na propuste kojih je bilo izuzetno mnogo, te doprinijeti unapređenju sistema zaštite i spašavanja sa našeg područja djelovanja. Životi su u pitanju i sve službe moraju jedinstveno djelovati, ako to nije slučaj – imamo velike probleme. Stoga pišemo, sa puno emocija i materijalnih dokaza nerada i nespremnosti nadležnih službi", navodi se u saopćenju.

Automat umjesto osobe



Načelnik Gorske službe spašavanja – Stanica Mostar primio je poziv u 2:09 sati od Z. T. i obaviješten je da je ženskoj osobi R.T. iz sela Čuhovići hitno potrebna medicinska pomoć, a da nadležne službe nisu u mogućnosti stići u selo. Načelnik GSS-a je odmah kontaktirao broj za hitne slučajeve (112) – automat umjesto osobe ili tima ljudi koji bi ustvari trebali da koordiniraju cjelokupnu akciju spašavanja, ili bolje da odmah ovdje postavimo jednostavna pitanja na koja smo dobili različite odgovore: koga i koji broj pozvati u ovim konkretnim slučajevima, na kojem nivou obavijestiti organizacije...? Zaista su ove stvari u konkretnim slučajevima nejasne, kompleksne i komplikovane, a sistem izuzetno trom. Ne sumnjamo da je to zakonski lijepo sročeno i na papiru vrlo živahno se može iščitati ko šta i kako radi, ali u stvarnosti je situacija potpuno drugačija, dodaju u svom pismu medijima.

Budući da nije bilo moguće dobiti nekoga na broju za hitne slučajeve, umjesto opcije da se čeka početak radnog vremena (čekati do 8-9 sati ujutro!), kontaktirali su redom: PU Konjic, Hitnu pomoć i Civilnu zaštitu iz Konjica, te ih obavijestili o medicinskom slučaju.

Po ko zna koji put se pokazalo da je u institucijama puno bolje imati poznanika kakvog nego stvari rješavati kroz sistem


Paralelno su odlučili iz Mostara organizovano, kao Gorska služba spašavanja – Stanica Mostar, krenuti u spašavanje. I nakon nekoliko godina pisanja raznih dopisa na svim nivoima, traženja i moljakanja Gorska služba spašavanja – Stanica Mostar ni dan danas nema vlastito vozilo koje bi bilo korišteno baš u ove i ovakve svrhe.

Nakon što su se spremili za teren, kontaktirali su Civilnu zaštitu da im ustupi terensko vozilo da bi prebacili članove i tehničku opremu potrebnu za spašavanje u Konjic odnosno do posljednje tačke do koje je moguće automobilom doći. Dalje su bili spremni ići pješice.

Privatnim automobilima do Konjica



"Međutim, prebacivanje odgovornosti, nadležnosti, papirologija, odobrenja, itd. samo su bile floskule koje su nam po ko zna koji put prodane, te naravno, nismo dobili traženo vozilo kao ni druge resurse Civilne zaštite. Svjesni činjenice da vrijeme neumoljivo prolazi ličnim automobilima članova Stanice smo se prebacili do Konjica i započeli sa akcijom spašavanja. Do gđe R.T. članovi Prvog tima Gorske službe spašavanja – Stanica Mostar su stigli oko 11:30 sati, medicinski je zbrinuli po pravilima struke i spremili je za transport bilo koje vrste. Paralelno sa napredovanjem Prvog tima Gorske službe spašavanja – Stanica Mostar, oko 8 sati Civilna zaštita iz Konjica upućuje zahtjev za korištenje helikoptera OS BiH u medicinske svrhe. I dok je Zahtjev putovao od činovnika do činovnika u lancu komande Članovi Gorske službe spašavanja – Stanica Mostar su iz Mostara stigli do unesrećene 2 sata prije helikoptera! Ne trebamo ni napominjati da se radi o ljudskom životu gdje je svaka sekunda važna. Upotreba helikoptera je, očito odobrena i na lice mjesta je stigao oko 13:45 (!) što je, u ovom slučaju, neprihvatljivo dugo (gotovo 12 sati od prvog poziva, odnosno nešto manje od 6 sati od upućivanja famo zahtjeva)", pojašnjavaju članovi GSS-a.

Nakon što je gđa R.T. smještena u helikopter, ponovo su službe zakazale, te su čekali duže od 15 minuta hitnu pomoć iz Konjica da dođe do stadiona Igmana iako je bila obavještavana na vrijeme. Da apsurda ima koliko želite dokazuje i podatak sa terena pri povratku timova Gorske službe spašavanja – Stanica Mostar iz sela Čuhovići. Naime tek oko 17:00 sati grtalica odnosno bager čisti i probija put prema selu. Povratak članova Gorske službe spašavanja – Stanica Mostar u Mostar uslijedio je iza 21:00 sat. Dodaju i da su mediji objavili vijesti koje se mogu uporediti sa ovim njihovim osvrtom i zaključiti koliko su profesionalno ovu akciju popratili, i ko se sve medijski eksponirao.

Povratak članova Gorske službe spašavanja – Stanica Mostar u Mostar uslijedio je iza 21:00 sat.

Izrazili su veliko nezadovoljstvo slijedećim: komplikovanim procedurama za angažman helikoptera u ovakve svrhe, neaktivnošću i sporosti u radu svih nadležnih službi na svim nivoima koje su kontaktirali u toku akcije (od pojedinih uvredljivih komentara pa do nepoštivanja dogovora, procedurama i birokratiji za nepovjerovati, i sl), nejasnoće u radu OKC112, tamošnjih procedura, koordinacije, i sl. Od različitih osoba iz raznih službi smo dobili različite odgovore i komentare o ovom servisu od toga da ne radi, da radi ponekad, da ako se dugo zove prebaci se na neki drugi servis (?!), organizacijama koje se kite tuđim aktivnostima a u suštini ne rade ništa, neobjektivnost medija prilikom izvještavanja o ovom događaju, posebno su nezadovoljni angažmanom Civilne zaštite – učinila je gotovo ništa.

"Ukoliko Gorska služba spašavanja – Stanica Mostar može sa svojih 30 članova doći u Konjic i izvesti akciju spašavanja – BESPLATNO (može i uradiće to svaki put!) kako je moguće da iz sistema ne dobiju nikakvu ili vrlo malu pomoć i podršku?", navode iz GSS – Stanica Mostar.

Pohvalili su aktivnosti i zalaganje PU Konjic, kao jedine organizacije iz sistema koja je zaista pomogla u ovoj akciji. Uputili su apel na sve organizacije u sistemu zaštite i spašavanja da u svom poslu budu savjesne i maksimalno profesionalne, da sarađuju i rade za dobrobit korisnika.

"Procedure i birokratiju moramo pojednostaviti, vrijeme intervencija moramo skratiti, moramo biti brži i efikasniji u svom radu, jer ljudski životi su u pitanju, i tu svaka priča završava", zaključak je hrabrih ljudi iz Gorske službe spašavanja.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: