BiH
3

Skupština KS: Zakon o javnom prijevozu upućen na doradu

FENA
Skupština KS (Foto: Klix.ba)
Skupština KS (Foto: Klix.ba)
Premijer Kantona Sarajevo i ministar saobraćaja KS Suad Zeljković i Jusuf Bubica obavijestili su nakon dva sata rasparave da s dnevnog reda sjednice Skupštine KS povlače Zakon o javnom gradskom prijevozu koji bi trebao kvalitetnije definirati ovu oblast od velikog značaja za Kanton.

Ministar saobraćaja KS Jusuf Bubica podsjetio je danas da je nacrt ovog zakona pred zastupnicima bio u junu prošle godine, a od tada je prošao javnu raspravu i dobio sva potrebna mišljenja, dodajući da je većina prijedloga na zakon usvojena.

Ovu oblast do sada je definirao propis o prijevozu putnika, a osnovni cilj donošenja zakona je poboljšanje javnog gradskog prijevoza koji treba biti samoodrživ i funkcionalan javni servis, dok, između ostaloga, zakon predviđa da Vlada i Skupština KS preuzmu ključnu ulogu u organiziranju javnog gradskog prijevoza.

Zastupnik Stranke demokratske akcije (SDA) Eldar Čomor upozorio je da su definirane ekonomsko isplative i ekonomsko neisplative linije te je upitao ministra može li se desiti da ove ekonomsko neisplative linije ne dobiju svog prijevoznika, na šta je ministar odgovorio da će se na tenderu ponuditi u paketu i ekonomsko isplative i ekonomski neisplative linije.

Zakon definira i oblast čistoče u vozilima gradskog prijevoza, a samostalni zastupnik Besim Mehmedić je upitao kakve su sankcije ukoliko se ne bude vodilo računa o tom segmentu, a minisar Bubica je kazao da činjenica da je ova stavka definirana zakonom daje osnovu inspekcijskim službama da to zahtijevaju od prijevoznika.

Govoreći o Kantonalnom javnom komunalnom preduzeću "Gradski saobraćaj - GRAS" koje obavlja najveći dio prijevoza u Kantonu Sarajevo ministar Bubica je kazao da u ovom preduzeću postoje razni problemi kazavši da postoji i veliki broj radnika koji primaju platu, a ne dolazi na posao.

Dopredsjedavajući Skupštine KS iz SDA Kemal Ademović je upozorio da radnici GRAS-a nisu krivi za sadašnje stanje jer je evidentno da je ovo preduzeće bilo "depo za zapošljavanje".

Kazao je i da je zbog duga prema državi jasno da se GRAS neće moći takmičiti na tenderima iako će im ostati tramvajski i trolejbuski saobraćaj, te je zatražio da se nađe modalitet kako bi i GRAS mogao učestvovati u tenderima za dodjelu linija da GRAS ne bi nestao.

Bubica je podcrtao da je primio i pismo od Elektroprivrede BiH i prijedlog da se potpiše sporazum o reprogramu duga GRAS-a prema Elektroprivredi BiH kako im ne bi isključili struju, no Bubica takav sporazum nije mogao potpisati zbog nedostatka novca. Inače dug GRAS-a prema Elektroprivredi je tri miliona KM.

Zastupnik Naše stranke Predrag Kojović je kazao da je pred zastupnicima dobar zakon, a uspjelo se donekle i razdvojiti priča o javnom gradskom prijevozu i GRAS-u, dok su se stekli uvjeti da građani Kantona konačno imaju bolji i udobniji prijevoz.

Budući da zakon predviđa i da svaki prijevoznik koji se prijavi na tender mora imati bar dva vozila prilagođena za prijevoz osoba sa invaliditetom, Kojović je izrazio zadovoljstvo što je taj amandman Naše stranke ugrađen u zakon.

Zakon predviđa i da Ministarstvo saobraćaja KS bude ovlašteno da izdaje certifikat za kontrolore u vozilima svih prijevoznika, a kontrolori će moći uzeti lične podatke putnika u cilju izdavanja opomena ili prekršajnih naloga za one putnike koji ne budu imali kartu odnosno budu imali neispravnu voznu kartu.

Nakon povlačenja zakona s dnevnog reda sjednica je prekinuta i bit će naknadno zakazan nastavak.