BiH
0

Skromna prezentacija bh. turizma na sajmu u Berlinu

FENA
Ovogodišnja prezentacija Bosne i Hercegovine na Internacionalnom sajmu turizma u Berlinu bila je skromna. BiH je imala jedan od najmanjih štandova u Berlinu, a na štandu je Hercegovina bila zastupljenija od Bosne, javlja Radio Deutsche Welle.

Na plakatima na štandu mogle su se vidjeti glavne turističke atrakcije zemlje kao što je sarajevska Vijećnica, mostarski i višegradski most, jednako kao i na prospektima koji stoje na raspolaganju posjetiteljima štanda.

Predstavnici Turističke zajednice BiH zbog toga nisu loše raspoloženi, naprotiv, zadovoljni su samom prisutnošću na Međunarodnom sajmu turizma, ITB-u, najvećem sajmu turizma na svijetu.

BiH je na sajmu predstavljena 14. put. Adnan Vlajčić bio je zadužen za prezentaciju turističke ponude Sarajeva. On je kazao da je ITB poput Olimpijade te da je važno je učestvovati.

Na štandu BiH većinom su bili predstavnici privatnih turističkih agencija, prvenstveno iz Hercegovine, okupljeni u krovnu organizaciju pod nazivom ''Turistički klaster Hercegovine''.

Koordinatorica projekta Nela Slezak, saradnica Regionalne razvojne agencije za Hercegovinu, kazala je da su finansijsku podršku dobili od Japanske razvojne agencije, JICA, koja je uvidjela turistički potencijal Hercegovine, posebno Mostara i Međugorja.

U okviru tog projekta svoje turističke ponude na ITB-u prezentirale su četiri agencije AG Travel Međugorje, Fortuna Travel i Lasta Travel iz Mostara te Turistička zajednica Trebinja. Taj hercegovački grad je time jedini grad iz Republike Srpske koji se oficijelno predstavlja u Berlinu.

  • Ratni imidž zemlje je, također, zaboravljen - kazao je Adnan Vlajčić te dodao da niko ne pita da li u BiH ima mina i šta je sa ratnim zločincima.

Da bi BiH mogla daleko bolje iskoristiti svoje turističke potencijale slažu se svi turistički predstavnici na štandu. No, u sadašnjoj ekonomskoj situaciji, tvrde, nema niti političke volje, a ni novca za značajnije ulaganje u poboljšanje turističke infrastrukture.

Zimski turizam, po kojem je Sarajevo zahvaljujući Zimskim olimpijskim igrama 1984. postalo poznato u cijelom svijetu, u turističkoj prezentaciji BiH na ITB-u ne igra skoro nikakvu ulogu, javlja Deutsche Welle.

  • Glavni grad BiH se uglavnom prezentira kao evropski grad sa dijelom orijentalnim izgledom, a upravo ta historijska i kulturna zaostavština osmanske vladavine u posljednje vrijeme najviše privlači turiste iz Turske - objašnjava Adnan Vlajčić.

Oni su, dodao je, posjetitelji broj jedan, šest aviona iz Istanbula svakodnevno slijeće na sarajevski aerodrom. Stoga su i novi turistički prospekti uglavnom na turskom i engleskom jeziku.

Njemački ne igra veliku ulogu, kazao je, iako je taj jezik, kroz vladavinu Austro-Ugarske, jednako važan segment bh. kulturne zaostavštine.

Ove godine će taj dio historije zemlje imati poseban značaj zbog obilježavanja 100. godišnjice atentata na austrougarskog prestolonasljednika Franza Ferdinanda i početka Prvog svjetskog rata, zbog čega je Sarajevo također ušlo u anale svjetske istorije. Turistički predstavnici BiH u Berlinu stoga očekuju će tim povodom zemlja u junu imati više posjetilaca iz inostranstva.