{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Škole s hrvatskim programom nemaju Kulturu religija

S
19.2.2009. u 16:55
0
11
Škole s hrvatskim programom nemaju Kulturu religija
0
Škole s hrvatskim programom nemaju Kulturu religija
Foto: Ilustracija
Početkom drugog polugodišta u školskoj 2008./2009. godini, u prvim razredima srednjih škola u Republici Srpskoj eksperimentalno je uveden novi predmet - Kultura religija. U OSCE-u, koji sprovodi evaluaciju eksperimentalnog programa, saznajemo da su se resorna ministarstva i kantoni različito postavili kada je u pitanju uvođenje predmeta Kultura religija u škole u Federaciji BiH.
"Kantoni imaju nadležnost nad obrazovanjem u Federaciji BiH, i kao rezultat toga, praksa koja se primjenjuje razlikuje se od kantona do kantona. Ipak, uopćeno uzevši, kantoni u kojima su Bošnjaci u većini, sa izuzetkom Unsko-sanskog kantona, su uveli, u izvjesnoj mjeri, predmet Kultura religija već prije nekoliko godina, ili u osnovne ili srednje škole, dok ovaj predmet ne postoji u školama koje rade po hrvatskom nastavnom planu i programu“, precizirala je glasnogovornica OSCE-a u BiH Mersiha Čaušević – Podžić.

Predmet Kultura religija je uveden u srednje škole u Sarajevskom kantonu, Zeničko-dobojskom kantonu, Goraždu, Brčkom i Tuzli.

Učenici koji u nastavnom programu imaju ovaj predmet izučavaju osnovne religijske pojmove i osnovne religijske vrijednosti sa aspekta četiri religije u Bosni i Hercegovini.

"U vjeronauci jedne konfesije su malo ili nimalo zastupljene ostale religije u BiH. Da bi mladi bili dobro informirani i tolerantni građani različite, multietničke BiH, moraju imati bar osnovno znanje o drugim religijama u zemlji. Predmet je, prema tome, dopunski, njegova namjera nije da zamijeni vjersko obrazovanje“, kazala je Čaušević- Podžić.

Predmet se poziva na znanje koje su učenici stekli o svojoj religiji na časovima vjeronauke, i dopunjava ga znanjem o drugim vjerskim tradicijama u BiH. Predmet promovira međureligijsko razumijevanje i poštovanje.

Cilj nije da učenici nauče činjenice i brojke o različitim religijama, nego da razviju analitičke osobine, kao i da cijene, razumiju i poštuju ljude različitih vjerskih opredjeljenja, koji žive s njima.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: