Odličan 5+
0

Škola i porodica su ključ uspjeha

Sarajevo-x.com
Dijete školske dobi, kroz svoje odrastanje, svakodnevno izmjenjuje najmanje dvije različite sredine (porodica i škola) i isto toliko odgojnih čimbenika (roditelji i učitelji). Kako bi se ublažila moguća razilaženja tih sredina i čimbenika nameće se potreba organiziranja redovne, trajne i kvalitetne saradnje roditelja i škole. Ozbiljnija razilaženja ovih važnih izvora utjecaja u djetetovom životu mogu imati štetan utjecaj na pravilan razvoj djeteta.

Saradnja roditelja i škole, kao najznačajnijih odgojnih čimbenika, ima važno mjesto u odgoju djeteta, polazeći već od pretpostavke da jedino skladno djelovanje različitih odgojnih faktora potiče razvoj zdrave ličnosti.

Postoje različiti oblici saradnje porodice i škole:

individualni razgovori roditeljski sastanci razrednog odjeljenja sastanci manjih grupa roditelja zajednički sastanci roditelja, nastavnika i učenika savjetovalište za roditelje posjete roditelja školi i njeno upoznavanje zajedničke akcije program osposobljavanja za roditelje (škola za roditelje)

printani materijal i informacije za roditelje posjete nastavnika porodici Saradnja roditelja i škole bi trebala biti jednaka (i roditelji i škola dijele obaveze i ciljeve vezane za odgoj djeteta), aktivna (potiču razvoj djeteta), odgovorna (i roditelji i škola imaju prava i dužnosti spram djeteta).

Stvaranje kvalitetnih, redovnih i trajnih partnerskih odnosa roditelja, učitelja i škole pravo je i obveza i roditelja i učitelja i škole.

Zajednički ciljevi roditelja i škole su:

  • stvoriti mogućnosti da svako dijete sistemski stječe znanja i bude uspješno u skladu s njegovim sposobnostima i sklonostima

  • osposobiti dijete za učenje, naučiti ga kako učiti i pomagati mu u učenju

  • pripremiti dijete za mogućnosti i iskušenja koja ga čekaju u životu

  • poučiti dijete vrijednostima dostojnim čovjeka

U mnogim školama roditelji su aktivirani u socijalnom i intelektualnom poticanju učenika kao saradnici, voditelji ili savjetnici. Dobro je da roditelji iniciraju neke aktivnosti iako ih škola ne uspijeva realizirati. Neki primjeri takve saradnje su učestvovanje u raznim društvima ili kursevima, zajednički izleti roditelja i učenika, pribavljanje edukativnih materijala, škola u prirodi, škola plivanja, učestvovanje u vannastavnim i vanškolskim aktivnostima, zajednički odlasci u kino, pozorište, na izložbu, učlanjivanje u biblioteke i čitaonice, poticanje na korištenje stručne literature i savremenih tehnologija, poticanje na učestvovanje u takmičenjima, priredbama i smotrama.