Saradnja roditelja i škole, kao najznačajnijih odgojnih čimbenika, ima važno mjesto u odgoju djeteta, polazeći već od pretpostavke da jedino skladno djelovanje različitih odgojnih faktora potiče razvoj zdrave ličnosti.
Postoje različiti oblici saradnje porodice i škole:
individualni razgovori roditeljski sastanci razrednog odjeljenja sastanci manjih grupa roditelja zajednički sastanci roditelja, nastavnika i učenika savjetovalište za roditelje posjete roditelja školi i njeno upoznavanje zajedničke akcije program osposobljavanja za roditelje (škola za roditelje)
printani materijal i informacije za roditelje posjete nastavnika porodici Saradnja roditelja i škole bi trebala biti jednaka (i roditelji i škola dijele obaveze i ciljeve vezane za odgoj djeteta), aktivna (potiču razvoj djeteta), odgovorna (i roditelji i škola imaju prava i dužnosti spram djeteta).
Stvaranje kvalitetnih, redovnih i trajnih partnerskih odnosa roditelja, učitelja i škole pravo je i obveza i roditelja i učitelja i škole.
Zajednički ciljevi roditelja i škole su:
-
stvoriti mogućnosti da svako dijete sistemski stječe znanja i bude uspješno u skladu s njegovim sposobnostima i sklonostima
-
osposobiti dijete za učenje, naučiti ga kako učiti i pomagati mu u učenju
-
pripremiti dijete za mogućnosti i iskušenja koja ga čekaju u životu
-
poučiti dijete vrijednostima dostojnim čovjeka
U mnogim školama roditelji su aktivirani u socijalnom i intelektualnom poticanju učenika kao saradnici, voditelji ili savjetnici. Dobro je da roditelji iniciraju neke aktivnosti iako ih škola ne uspijeva realizirati. Neki primjeri takve saradnje su učestvovanje u raznim društvima ili kursevima, zajednički izleti roditelja i učenika, pribavljanje edukativnih materijala, škola u prirodi, škola plivanja, učestvovanje u vannastavnim i vanškolskim aktivnostima, zajednički odlasci u kino, pozorište, na izložbu, učlanjivanje u biblioteke i čitaonice, poticanje na korištenje stručne literature i savremenih tehnologija, poticanje na učestvovanje u takmičenjima, priredbama i smotrama.