BiH
0

Sejdić: Djeca trebaju biti na prvom mjestu

FENA
Dervo Sejdić (Foto: Arhiv/Klix.ba)
Dervo Sejdić (Foto: Arhiv/Klix.ba)
Službenik za romska pitanja u Misiji OSCE-a u BiH, Dervo Sejdić je iznio stav da se u školama ogleda jedinstvo ili neslaganje u zajednici, te da djeca trebaju biti na prvom mjestu.

Učesnici Ministarske konferencije o obrazovanju, Misija OSCE-a u BiH, Vijeće Evrope, Delegacija Evropske unije u BiH, UNHCR, UNICEF i OHR pozvali su nadležne organe na svim nivoima da počnu provoditi pozitivne promjene koje su potrebne da se osigura da se pravo svakog djeteta na obrazovanje u potpunosti poštuje.

Kako je iz OSCE-a saopćeno, nedavna dešavanja u Konjević Polju (Bratunac) i Vrbanjcima (Kotor Varoš) su ukazala na potrebu da se ova pitanja hitno riješe. Izjave ministara koje osuđuju sve oblike diskriminacije, segregacije, asimilacije i politizacije su dobrodošle.

"Međutim vrijeme za obične izjave je prošlo i svaki ministar sada treba bez odlaganja prepoznati vlastitu odgovornost da djeluje kako bi osigurao poštivanje ovog osnovnog prava na način koji je inkluzivan i nediskriminatoran", kaže se u saopćenju.

Sejdić je mišljenja da diskriminacija i segregacija koje danas prevladavaju postali su prepreka podizanju kvaliteta obrazovanja.

Naglašava da je promjena pristupa od suštinskog značaja, a mora je pratiti ponovno opredjeljenje za ispunjavanje osnovnih standarda i obaveza u oblasti obrazovanja.

"Jednostavno rečeno, djeca trebaju biti na prvom mjestu. Upravo iz ovog razloga apeliramo na učesnike Ministarske konferencije o obrazovanju da pronađu mehanizam za utvrđivanje trajnih i dugoročnih rješenja u oblasti obrazovanja", ističe se u saopćenju.

Naglašava se da se riječi moraju pretvoriti u konkretne aktivnosti, i "stoga u narednom periodu očekujemo postizanje konkretnog i značajnog napretka koji će osigurati pozitivne promjene u učionicama širom zemlje".

Na kraju se, u saopćenju OSCE-a zaključuje, da je međunarodna zajednica spremna pružiti političku i tehničku podršku obrazovnim organima u utvrđivanju trajnih i dugoročnih rješenja u oblasti obrazovanja.