BiH
34

Sarajevski pješaci na meti: Ministar Pećanac traži da se kazne obijesni vozači

Piše: N. J.
Nermin Pećanac
Nermin Pećanac
Ministar unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo Nermin Pećanac za portal Klix.ba je kazao da je policija učinila sve i po svim standardima u vezi sa saobraćajnom nesrećom u kojoj je u naselju Nedžarići 1. aprila Semir Rastoder (25) usmrtio majku dvoje djece Havu Šljivić-Dovadžija.

Policija je po nalogu nadležnog tužioca Rastodera pustila na slobodu odmah nakon što je on saslušan u policiji, a što je za Klix.ba ranije potvrdio glasnogovornik sarajevske policije Irfan Nefić.

Ministar Pećanac u razgovoru za Klix.ba navodi kako je policija spremna ponovo po nalogu tužioca raditi na ovom slučaju sve što je potrebno, iako su već dokumentaciju u vezi sa nesrećom dostavili Tužilaštvu KS.

Drastični oblici kršenja propisa

Pored slučaja stradale Have, posljednjih dana je primjetan veći broj saobraćajnih nesreća u Kantonu Sarajevo u kojima stradaju pješaci.

Ministar Pećanac je za Klix.ba podsjetio kako je on prošle godine pokrenuo inicijativu za dopunu Krivičnog zakona Federacije BiH, u smislu dodavanja novog člana koji se odnosi na obijesnu vožnju. Inicijativa je još uvijek "u proceduri".

Taj član glasio bi: 'Ko iz obijesti teško krši prometne propise upravljajući motornim vozilom u stanju nesposobnosti za sigurnu vožnju izazvanom djelovanjem alkohola uz koncentraciju od najmanje 2 g/kg alkohola u krvi, ili omamljujućih sredstava, upravljajući u zabranjenom smjeru na autoputu, ili pretičući na nepreglednom mjestu kolonu vozila, ili prolazeći svjetlosni saobraćajni znak kada mu je tim znakom zabranjen prolaz ili upravljajući brzinom koja prelazi 60 km/h iznad dopuštene u naseljenom mjestu ili području s označenim ograničenjem brzine i time dovede u opasnost život ili tijelo ljudi ili imovinu većeg opsega, kaznit će se kaznom zatvora od šest mjeseci do tri godine'".

U obrazloženju inicijative Pećanac je naveo kako je dosadašnja praksa pokazala da krivičnu odgovornost treba proširiti i na drastične oblike kršenja prometnih propisa koji su u postojećoj zakonskoj regulativi određeni kao prekršaji iz oblasti Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH i u pojedinim slučajevima kad nema konkretnih posljedica.

Vožnja pod utjecajem droge i alkohola

"Analize su pokazale da veliki broj vozača vozi pod dejstvom alkohola ili droge, usljed čega su pojedini vozači u određenom broju slučajeva dovodili u opasnost život ili tijelo ljudi i predstavljali realnu opasnost za sigurnost javnog prometa uopće. Protiv takvih vozača su se dosad pokretali prekršajni postupci i izricale sankcije koje nisu bile adekvatne težini počinjenog djela", naveo je Pećanac u svome obrazloženju, dodajući kako bi se dopunom KZ-a FBiH obijesno (nasilničko) ponašanje vozača okvalifikovalo kao krivično djelo.

Predloženom odredbom vozač bi učinio krivično djelo kad kumulativno ispuni sljedeće uslove: 1. iz obijesti teško krši propise, 2. upravlja vozilom u stanju nesposobnosti za sigurnu vožnju i 3. upravlja vozilom uz koncentraciju od najmanje 2g/kg alkohola u krvi ili omamljujućih sredstava.