Naša stranka
0

Sarajevski gradski prijevoz na prekretnici

FENA
Kantonalni odobr Naše stranke Sarajevo samtra da je tihi sukob koji godinama vodi Centrotrans protiv GRAS-a i kantonalnih vlasti oko deregulacije tržišta gradskog prijevoza kulminirao, ali da se obje strane ne ustručavaju politizirati problem te da će ta priča vjerovatno završiti kompromisom postignutim bez javne rasprave, stručne studije i s potpunim odsustvom vizije kako bi sarajevski gradski prijevoz trebao funkcionirati u budućnosti.

Naša stranka, stoga, zahtijeva od Vlade Kantona Sarajevo da usvoji paket reformskih mjera koje će osigurati jeftiniju cijenu karte, kvalitetniju uslugu te povećanje broja korisnika gradskog prijevoza.

Reformske mjere, kako se navodi u saopćenju Naše stranke, uključuju osnivanje kantonalne agencije za javni prijevoz koja će imati zadatak da pripremi, provede i prati izdavanje koncesija za gradske linije putem tendera na koje se mogu prijaviti privatnici.

Agencija bi također trebala određivati nivo usluge i cijenu karte, a privatnici dobiti priliku da potpišu ekskluzivne ugovore na period od dvije do pet godina.

To je, kako se dodaje, standardna evropska praksa koja je do sada dala najbolje rezultate, a koju Evropska komisija preporučuje kao model gradskog prijevoza u evropskoj budućnosti.

  • Uvjereni smo da Vlada KS-a u ovom sastavu nema snage za takvu reformu, ali nadamo se da će nekome u budućnosti ovakva reforma poći za rukom. Dugogodišnje propadanje GRAS-a nije u interesu građana, ali nije ni potpuna deregulacija nakon koje bi par privatnika poput Centrotransa preuzelo najprofitabilnije linije, što bi prouzrokovalo još veće gubitke GRAS-u, veće izdatke iz budžeta tj. iz džepa građana, kao i lošiju uslugu prijevoza na nivou cijelog Kantona, kaže se u saopćenju Kantonalnog odbora Naše Stranke Sarajevo.