BiH
0

Sarajevo: Studenti najavljuju svoje zahtjeve za reformu na Univerzitetu

FENA
Unija studenata Univerziteta u Sarajevu, 500 dana od početka primjene pravila studiranja na Univerzitetu za koja je najavljivano da su u skladu s Bolonjskim procesom, smatra da se ova reforma ne provodi u skladu s bolonjskim principima, saopćeno je danas iz te Unije.

Zbog toga će u toku naredne sedmice, zajedno sa studentima, pokretom "DOSTA", Koordinacionim odborom mladih BiH, Pokretom "Stub" i ostalim unijama studenata iz cijele BiH uputiti studentske zahtjeve Rektoratu Sarajevskog univerziteta s preciziranim rokovima za ispunjenje zahtjeva koji se odnose na reformu na Univerzitetu, saopćeno je.

Prilikom reforme starih nastavnih planova nije izvršena temeljita reforma i njihovo prilagođavanje Bolonjskom konceptu studiranja, stav je ove studentske unije.

"U većini slučajeva nastavni planovi su malo modifikovani, kako bi se mogli realizirati za tri godine studija. Rezultat je katastrofalno opterećenje studenata, kako prilikom samog nastavnog procesa, tako i prilikom ostalih vannastvnih aktivnosti u cilju savladavanja određenog predmeta.

Velika greška je što studenti nisu ni u jednom momentu bili uključeni u proces reforme nastavnih planova, a i onda kad su pokušavali nametnuti svoje mišljenje, s lahkoćom je to mišljenje odbacivano.

Prilikom određivanja "vvorkloada' tj. ECTS za određene predmete, ignorirani su svi savjeti od Evropske univerzitetske asocijacije. Studenti nisu konsultirani niti anketirani u smislu saznavanja istinskog opterećenja koje imaju prilikom savladavanja predmeta.

Na većini fakulteta napravljena je greška te je kao mjerilo "vvorkloada" uzet ukupni broj sati i časova koji su potrebni da bi se jedan predmet savladao.

Syllabusi predmeta nisu precizni i mijenjaju se tokom semestra.

Veliki broj profesora se ne pridržava Bolonjskog koncepta te primjenjuje "svoj" lični koncept studija, navodi Unija studenata Univerziteta u Sarajevu.

Veliki broj profesora se prema studentima odnosi bez poštovanja, ne omogućavaju komunikaciju profesor-student, ne dozvaljavaju studentima iznošnje svog mišljenja, ne pridržavaju se rasporeda predavanja i termina konsultacija, iznose staromodni način ex-catedra predavanja, ne koriste IT tehnologije itd.

Na većini fakulteta veliki broj prisutnih studenata prilikom nastavnih aktivnosti onemogućuju interaktivnu nastavu, tj. veliki broj fakulteta ne raspolaže dovoljnim brojem nastavnog osoblja i prostornim kapacitetima.

U velikom broju slučajeva primijećeno je da i pored aktivnosti koje student obavlja tokom semestra (seminarski radovi, prezentacije, eseji te parcijalni testovi) profesori organizuju klasični ispit.

Presporo teče informatizacija studentskih službi, žalosno je što i pored veoma uspješno realizirane početne faze ISSS-a, mnogi fakulteti nisu počeli s primjenom ISSS-a, saopćeno je dalje.

Studenti na Univerzitetu u Sarajevu definitivno nisu partneri u primjeni Bolonjskog procesa, što potvrđuje njihovo neučešće u formalnim i neformalnim tijelima Univerziteta, iako to nalažu berlinski i bergenški komunike.

"Smatramo da je nedopustivo da dvije godine nakon početka Bolonjskog procesa nije izvršena interna evaulacija na cijelom Univerzitetu", stoji između ostalog u današnjem saopćenju za javnost Unije studenata Univerziteta u Sarajevu.