{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Sarajevo: Okrugli sto "Platforma politike realizacije koridora V-C"

F
18.4.2007. u 13:44
0
0
Sarajevo: Okrugli sto "Platforma politike realizacije koridora V-C"
0
Sarajevo: Okrugli sto "Platforma politike realizacije koridora V-C"
Naučnici i predstavnici izvršne vlasti, direkcija i instituta u BiH koji se bave realizacijom saobraćajne politike okupili su se danas u Sarajevu na okruglom stolu o temi «Platforma politike realizacije Koridora V-C», koji je organizovao Fakultet za saobraćaj i komunikacije Univerziteta u Sarajevu.
-Imajući u vidu značaj teme koju treba sagledati iz domena savremenih svjetskih dostignuća i iskustava na skupu učestvuju i stručnjaci iz Hrvatske i Slovenije čije će iskustvo sigurno doprinijeti najboljim mogućim rješenjima za prijedlog ove platforme, kazao je dekan Fakulteta za saobraćaj i komunikacije Šefkija Čekić.

Razmatranje i usvajanje platforme, kako je dodao, u interesu je bržeg i kvalitetnijeg uključivanja BiH u evropski saobraćajni sistem. Pozitivni efekti njenog provođenja odrazit će se na poboljšanje životnog standarda i uravnoteženje privrednog razvoja u zemlji.

Uvodničari skupa bili su naučni saradnik Fakulteta za saobraćaj i komunikacije i premijer Federacije BiH Nedžad Branković i stručni saradnik tog fakulteta i generalni direktor Federalne direkcije za autoceste Erdal Trhulj.

-Platforma politike realizacije koridora V-C usmjerava nas u BiH da dobro analiziramo modele građenja i finansiranja vlastitim institucionalnim jačanjem na način da elaboriramo pozitivna i negativna iskustva u okruženju, izjavio je Branković.

Ubrzanje gradnje na koridoru, prema njegovim riječima, nije jednostavno i za to treba imati «mjenjač brzina» koji zapravo predstavlja nove i snažne domaće institucije, te aktiviranje vlastitih izvora finansiranja za autocestovnu infrasrukturu koja je uobičajena u drugim evropskim državama.

-Imamo još vlastitih potencijala koje treba aktivirati, a najprofitabilnije dionice trebamo graditi vlastitim novcem, istakao je Branković u izjavi novinarima.

Analiza trenutnog stanja u oblasti izgradnje autocesta u FBiH, prema njegovim riječima, daje jednostavnu sliku početne dezorijentacije pri ulasku u ovakav kapitalni projekt. Nedostaje odgovarajuća zakonska regulativa na državnom nivou, nisu riješeni izvori finansiranja, niti određene prioritetne dionice za gradnju.

Federacija danas ima 20 km izgrađenih autocesta na koridoru V-C što je ujedno kompletna dužina izgrađenih autocesta u BiH.

Izgradnja 20 km od 2001. do 2006. u BiH izuzetno je daleko od evropskog prosjeka izgrađenih autocesta koji je početkom 2003. iznosio 9,9, km autoceste na hiljadu kilometara kvadratnih površine teritorije. Pri tome, prosjek u tadašnjih 15 članica EU iznosi 16,4 km.

Aktivnostima na nivou države dobijena je značajna dokumentacija za čitav koridor V-C, među kojom fizibiliti studija koja je potvrdila da s aspekta interesa države nema boljeg razvojnog projekta.

-Formiranje Federalne direkcije za autoceste potvrdilo je opredjeljenje Vlade FBiH za općim i trajnim interesom razvitka prometne infrastrukture, kazao je Branković.

Direktor Federalne direkcije Erdal Trhulj podsjetio je da se trenutno radi na pravcu Sarajevo - Zenica i da se gradi dionica od Visokog do Dobrinje, te da se očekuje da će biti završena u roku, do kraja godine.

Raspisana je pretkvalifikacija za nastavak izgradnje do Kaknja, osiguran je novac da se u novembru potpiše ugovor za nastavak izgradnje tako da dionica do Kaknja bude gotova do kraja 2008.

U toku je tender za izgradnju naplatnih kućica, a 7. maja je otvaranje ponuda.

-Očekujemo da će i to ići po planu i da će se u decembru uvesti prve naplate na dionici Sarajevo - Visoko, kazao je novinarima Trhulj.

Hrvatsko iskustvo s gradnjom autocesta je izuzetno povoljno, kazao je direktor Sektora za razvoj, tehničku regulativu i tehnologiju Hrvatskih autocesta Goran Puž.

Kilometri autoceste Zagreb-Split već dvije godine su u eksploataciji, a promet raste tempom koji premašuje optimistička predviđanja fizibiliti studije.

-Neizravna korist od autoceste već se poznaju u prvim godinama eksploatacije jer oko nje niču novi sadržaji industrijski i drugi, a koristi za turizam Hrvatske mjere se u milijardama dolara, kazao je Puž.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: