-Imajući u vidu značaj teme koju treba sagledati iz domena savremenih svjetskih dostignuća i iskustava na skupu učestvuju i stručnjaci iz Hrvatske i Slovenije čije će iskustvo sigurno doprinijeti najboljim mogućim rješenjima za prijedlog ove platforme, kazao je dekan Fakulteta za saobraćaj i komunikacije Šefkija Čekić.
Razmatranje i usvajanje platforme, kako je dodao, u interesu je bržeg i kvalitetnijeg uključivanja BiH u evropski saobraćajni sistem. Pozitivni efekti njenog provođenja odrazit će se na poboljšanje životnog standarda i uravnoteženje privrednog razvoja u zemlji.
Uvodničari skupa bili su naučni saradnik Fakulteta za saobraćaj i komunikacije i premijer Federacije BiH Nedžad Branković i stručni saradnik tog fakulteta i generalni direktor Federalne direkcije za autoceste Erdal Trhulj.
-Platforma politike realizacije koridora V-C usmjerava nas u BiH da dobro analiziramo modele građenja i finansiranja vlastitim institucionalnim jačanjem na način da elaboriramo pozitivna i negativna iskustva u okruženju, izjavio je Branković.
Ubrzanje gradnje na koridoru, prema njegovim riječima, nije jednostavno i za to treba imati «mjenjač brzina» koji zapravo predstavlja nove i snažne domaće institucije, te aktiviranje vlastitih izvora finansiranja za autocestovnu infrasrukturu koja je uobičajena u drugim evropskim državama.
-Imamo još vlastitih potencijala koje treba aktivirati, a najprofitabilnije dionice trebamo graditi vlastitim novcem, istakao je Branković u izjavi novinarima.
Analiza trenutnog stanja u oblasti izgradnje autocesta u FBiH, prema njegovim riječima, daje jednostavnu sliku početne dezorijentacije pri ulasku u ovakav kapitalni projekt. Nedostaje odgovarajuća zakonska regulativa na državnom nivou, nisu riješeni izvori finansiranja, niti određene prioritetne dionice za gradnju.
Federacija danas ima 20 km izgrađenih autocesta na koridoru V-C što je ujedno kompletna dužina izgrađenih autocesta u BiH.
Izgradnja 20 km od 2001. do 2006. u BiH izuzetno je daleko od evropskog prosjeka izgrađenih autocesta koji je početkom 2003. iznosio 9,9, km autoceste na hiljadu kilometara kvadratnih površine teritorije. Pri tome, prosjek u tadašnjih 15 članica EU iznosi 16,4 km.
Aktivnostima na nivou države dobijena je značajna dokumentacija za čitav koridor V-C, među kojom fizibiliti studija koja je potvrdila da s aspekta interesa države nema boljeg razvojnog projekta.
-Formiranje Federalne direkcije za autoceste potvrdilo je opredjeljenje Vlade FBiH za općim i trajnim interesom razvitka prometne infrastrukture, kazao je Branković.
Direktor Federalne direkcije Erdal Trhulj podsjetio je da se trenutno radi na pravcu Sarajevo - Zenica i da se gradi dionica od Visokog do Dobrinje, te da se očekuje da će biti završena u roku, do kraja godine.
Raspisana je pretkvalifikacija za nastavak izgradnje do Kaknja, osiguran je novac da se u novembru potpiše ugovor za nastavak izgradnje tako da dionica do Kaknja bude gotova do kraja 2008.
U toku je tender za izgradnju naplatnih kućica, a 7. maja je otvaranje ponuda.
-Očekujemo da će i to ići po planu i da će se u decembru uvesti prve naplate na dionici Sarajevo - Visoko, kazao je novinarima Trhulj.
Hrvatsko iskustvo s gradnjom autocesta je izuzetno povoljno, kazao je direktor Sektora za razvoj, tehničku regulativu i tehnologiju Hrvatskih autocesta Goran Puž.
Kilometri autoceste Zagreb-Split već dvije godine su u eksploataciji, a promet raste tempom koji premašuje optimistička predviđanja fizibiliti studije.
-Neizravna korist od autoceste već se poznaju u prvim godinama eksploatacije jer oko nje niču novi sadržaji industrijski i drugi, a koristi za turizam Hrvatske mjere se u milijardama dolara, kazao je Puž.