BiH
0

RS: Tužbe protiv trgovaca zbog nedopuštenog oglašavanja

FENA
Zgrada Vlade RS
Zgrada Vlade RS
Ministarstvo trgovine Republike Srpske pripremilo je zakon o nedopuštenom oglašavanju kojim bi prvi put trebalo da se uredi ta oblast u RS-u.

Zakon pojedinim predstavnicima trgovaca omogućava da radi zaštite svih trgovaca kao i radi zaštite javnosti uopće, podižu tužbe protiv onih trgovaca koji primjenjuju pojedine oblike nedopuštenog oglašavanja, a radi prestanka nedopuštene oglašivačke prakse.

U tom smislu je ovim zakonom predviđeno da se pred nadležnim okružnim privrednim sudovima raspravlja i odlučuje u slučajevima individualne i kolektivne zaštite interesa trgovaca kada su njihovi interesi povrijeđeni nedopuštenim oglašavanjem.

Obmanjujućim bi se smatralo oglašavanje u kojem je navedeno da proizvod ima određena svojstva, koja u stvarnosti nema.

Također, to je i oglašavanje koje je činjenično tačno, ali koje je nepotpuno jer ne sadrži sve potrebne informacije, kao što je to slučaj u kojem se prešutkuje da određeni proizvod ima određena svojstva, odnosno sastojke.

Obmanjujućim bi se isto tako smatralo ono oglašavanje kojim se navodi pogrešna cijena robe, proizvoda ili usluge, odnosno kojim se potrošači navode na zabludu u pogledu uvjeta plaćanja cijene ili načina njenog izračunavanja.

Zakonom je propisano i da se obmanjujućim smatra i ono oglašavanje kojim, u svrhu privlačenja potrošača, trgovac netačno tvrdi da je član određenih udruženja, te da je dobio određena priznanja, nagrade i slično.

Svako prenošenje poruka smatra se oglašavanjem, navodi se u ovom zakonu, koji će u formi nacrta poslanici Narodne skupštine RS-a razmatrati na sjednici 7. februara.

Drugim riječima, poruke koje se šalju plakatima, lecima, prospektima, transparentima, te druga besplatna obavještenja i slično su obuhvaćene pojmom oglašavanja, dok oglašavanja koja nemaju komercijalnu svrhu, odnosno nisu usmjerena na promociju proizvoda ili usluga, nisu obuhvaćena ovim zakonom.

Također, da bi se određeno oglašavanje moglo smatrati obmanjujućim moraju se ispuniti dvije pretpostavke: da se njime, na bilo koji način, dovodi u zabludu ili je vjerovatno da će se dovesti u zabludu osobe kojima je upućeno ili do kojih dopire, te da zbog toga ono utiče na ekonomsko ponašanje tih osoba, odnosno da povređuje ili je vjerovatno da će povrijediti konkurente na tržištu.

Donošenje ovog zakona ima za cilj sprječavanje nedopuštenog oglašavanja od trgovaca uspostavljanjem minimalnih i objektivnih kriterija koji određuju da li je neko oglašavanje obmanjujuće, odnosno nedopušteno upoređujuće, a time se, smatra predlagač, postiže ravnopravnija tržišna utakmica.