BiH
0

Rok za digitalizaciju 2015. godina

SRNA
Ukoliko BiH ne završi proces digitalizacije televizijskog signala do 2015. godine kada ističe rok za za završetak ovog posla u evropskim zemljama građani će ostati uskraćeni za sve televizijske sadržaje koji proizvode evropske TV kuće.

Pomoćnik direktora Regulatorne agencije za komunikacije BiH Helena Mandić rekla je da je rok za uvođenje digitalne TV veoma blizu, te da su posljedice neuvođenja digitalne televizije mnogo veće nego što se to sada čini.

"Digitaliztacija televizijskog signala u BiH ne napreduje onako kako smo se mi nadali u vrijeme kada je rađena strategija prelaska s analognog na digitalnu televiziju“, rekla je Minić ističući da će će upravo zato biti veoma korisna regionalna konferencija o digitalizaciji i izazovima novih medija koja se danas i sutra održava u Sarajevu.

Ona je naglasila da digitalizacija za korisnike medija donosi puno više usluga, puno više sadržaja, a da za državu oslobađa dobar dio frekventnog spektra koji se može iskoristiti u različite svrhe.

Profesor na Fakultetu političkih nauka u Sarajevu Emir Vajzović rekao je novinarima pred početak konferencije "Medijske transformacije – digitalizacija i razvoj novih medija u zemljama Zapadnog Balkana" da je za kašnjenje u provođenju dinamika predviđena strategijom prelaska s analogne na digitalnu televiziju u BiH u krivica i na nadležnim vlastima i na RTV kućama.

On je naglasio da su neke evropske zemlje imale povoljnije pretpostavke za prelazak na digitalnu TV usljed jače penetracije kablovskih i drugih platformi.

Prema njegovim riječima prednost BiH, koja je nešto kasnije krenula s uvođenjem digitalne TV jeste to što može koristiti ona najbolja iskustva Evrope.

"Ne postoji najbolji model, ali analizom broja domaćinstava koja koriste TV sa analognim signalom i dobrom promocijom posao se može dobro odraditi", rekao je Vajzović.

Jedan od učesnika konferencije, predstavnik belgijske agencije koja se bavi digitalizacijom televizije Jean-Francois Furnemon rekao je da akcenat digitalizacije na potrošačima i većim ponudama za njih.

On je naglasio da zahvaljujući digitalizaciji gledaoci mogu sami birati medijske sadržaje u smislu da li hoće više sporta, muzike, ili nekog sadržaja.

Regionalna konferencija o temi "Medijske transformacije – digitalizacija i razvoj novih medija u zemljama Zapadnog Balkana" održava se danas i sutra u sarajevu u organizaciji Mediacentra Sarajevo, Regulatorne agencije za komunikacije BiH i Ambasade SAD-a u BiH.

U radu konferencije čiji je cilj predstavljanje regionalnih iskustava na polju digitalizacije i širenja novih medija, te njihov uticaj na medijsku produkciju, sadržaj, tržište i samu publiku učestvovaće predstavnici vodećih medijskih kuća, organizacija i institucija iz BiH, Hrvatske, Srbije, Slovenije, Crne Gore, Albanije i Makedonije.