{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Reakcije: JP Direkcija za ceste FBiH odbacuje optužbe

S
2.2.2007. u 16:02
0
0
Reakcije: JP Direkcija za ceste FBiH odbacuje optužbe
0
Reakcije: JP Direkcija za ceste FBiH odbacuje optužbe
Na izjave naših sagovornika objavljene 31. januara 2007. godine u tekstu "Sarajevska zaobilaznica ponovo uskovitlala javnost" reagovao je direktor JP Direkcije za ceste FBiH Ljubo Pravdić.
Nakon što je Sarajevo-x.com objavio tekst pod naslovom "Sarajevska zaobilaznica ponovo uskovitlala javnost", na izjave naših sagavornika 2. februara 2007. godine reagovalo je Javno preduzeće Direkcija za ceste FBiH. Direkcija, kako stoji u reagovanju, odbacuje sve optužbe iznesene u spomenutom tekstu, gdje se kao sagovornici pojavljuju "gospoda Miro Lazović i Irfan Mehičić". U reakciji se navodi:

"JP Direkcija cesta Federacije Bosne i Hercegovine odbacuje sve optužbe iznesene u spomenutom tekstu. Gospodin Miro Lazović površnim ocjenama, a zbog neupućenosti i neznanja za saobraćajni haos u Sarajevu imenuje i direktora JP Direkcija cesta FBiH Ljubu Pravdića.

Bez namjere da ulazimo u polemiku sa gospodinom Lazovićem koji redovno traži zemjerke poslovima i projektima o kojima, uz dužno poštovanje, zna malo ili nimalo, a sukladno Zakonu o informiranju, molimo Vas da objavite sljedeće:

Gospodin Lazović nema moralno pravo da proziva Direkciju zbog nedostatka, kako je naveo, zvaničnih odgovora na njegove kritike, jer ih i sam nezvanično (putem medija) upućuje.

Procijenjeni troškovi projekta izgradnje Sarajevske obilaznice iznose 117,7 miliona eura i obuhvataju troškove projektiranja, eksproprijacije, izgradnje, nadzora, zaštite okoliša te poreze i to jedino što je u izjavama g. Lazovića tačno.

Finansijska sredstva za ovaj projekat osigurana su iz kredita Evropske investicijske banke - EIB (37 miliona eura), Evropske banke za obnovu i razvoj – EBRD – (37,21 milion eura) te
kredita OPEC fonda (18 miliona dolara – april 2005. godine). Prostom računicom da se vidjeti da se ne radi o osiguranju punog iznosa.

BiH i EIB potpisale su Ugovor o finansiranju "BiH - Projekt cesta" od 60 miliona eura, od čega je Federaciji BiH pripalo 40 miliona za izgradnju mosta Čapljina i Sarajevske obilaznice. EIB osigurava sredstva za sufinansiranje procijenjenih troškova projekta, a preostali dio treba osigurati Vlada FBIH ili međunarodne finansijske institucije. Most Čapljina je završen i ne radi se o, kako navodno tvrdi Vaš drugi sugovornik gospodin Mehičić, potpredsjednik PK KS, Tuđmanovom mostu u Mostaru. Preostala su sredstva po važećem ugovoru sa EIB (cca 37 miliona eura). Sredstva su bila raspoloživa do 30. juna 2006. godine, nakon čega je sačinjen amandman za produžetak raspoloživosti do 2009. godine, koji je u 2006. godini dostavljen Parlamentu FBIH za davanje odluke o saglasnosti I koji .

Novelirana studija opravdanosti i studija procjene uticaja na okoliš za projekat Sarajevska obilaznica završeni su u julu 2004. godine, što je finansirano sredstvima granta EIB.

Kreditni sporazum između BiH i EBRD i supsidijarni sporazum između BiH i FBiH zaključeni su krajem 2004. godine. Odluka o odobrenju odluke o davanju saglasnosti za prihvatanje kredita donesena je na Parlamentu FBiH 2005., a sredstva su efektivna od augusta 2006. godine

Kreditni sporazum između BiH i OPEC Fonda zaključen je 21. aprila 2005. godine.

Radovi na izgradnji Sarajevske obilaznice podijeljeni su na tri LOT ugovora, zbog efikasnijeg sprovođenja postupka eksproprijacije. Troškovi eksproprijacije iznose 20 miliona maraka i treba ih osigurati u budžetu FBiH i Kantona Sarajevo u 2005. i 2006. godini. Vlada FBiH dužna je osigurati pokriće troškova poreza i doprinosa, jer se za ove namjene ne mogu koristiti kreditna sredstva, što gospodin Lazović očito ne zna. U budžetu FBiH za 2005. i 2006. godinu ukupno je osigurano 15 miliona KM za poslove eksproprijacije i pribavljanja saglasnosti.

Konsultant "INOCSA" Španija zadužen za izradu glavnog projekta, eksproprijacionog eleborata i dokumenata ponude, radi na izradi projektne dokumentacije i postoji kašnjenje u izradi projekta.

Eksproprijacioni elaborat za LOT 1 sačinjen je 2005., a za općinu Novi Grad 2006. godine. U periodu mart – august 2006. godine Direkcija je prikupila 21 saglasnost neophodnu za izdavanje urbanističke saglasnosti, a koja je dobijena 12. 09. 2006. godine. Osiguranjem urbanističke saglasnosti i sredstava za eksproprijaciju u Budžetu FBIH stvoreni su uvjeti za početak poslova na eksproprijaciji za LOT 1.

JP DC FBiH ne osporava da saobraćajni haos na ulazu u Sarajevo postoji, ali ovo su podaci sa kojima bi gospodin Lazović svakako trebao biti upoznat prije iznošenja bilo kakvih procjena i optužbi na bilo čiji račun. Jedna od takvih je da je iznos od gotovo 118 miliona eura raspoloživ, a neupotrijebljen već pet godina.

Gospodin Miro Lazović bi trebao znati još jednu važnu stvar, a to je da za izgradnju zapadnog prilaza Gradu nije odgovorna Direkcija cesta Federacije BiH, već Kantona Sarajevo. Ne ulazeći u namjere gospodina Lazovića, i ovim putem mu poručujemo da je rad Direkcije transparentan i javan te da je sve podatke koje su mu trebali mogao dobiti kod nas", stoji u reakciji JP Direkcije za ceste FBiH.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: