"Radit ćemo kad Osmanagić ode"
0

Radnici Željeznica FBiH potpuno blokirali saobraćaj

Piše: E. G.
Generalni direktor Željeznice FBiH Nedžad Osmanagić sinoć je donio rješenje o suspenziji uposlenika te firme Vernesa Buljugije sa njegovog radnog mjesta, odnosno sa poslova mašinovođe, a radnici te kompanije su danas obustavili rad.

U Sindikatu strojovođa-mašinovođa kažu da vozovi ne saobraćaju u cijeloj Federaciji, a prekid saobraćaja su inicirali mašinovođe i izvršno osoblje u Željeznicama. Kažu ne zanimaju ih ni plaće ni doprinosi, a da bi ponovo uspostavili saobraćaj njihov jedini zahtjev je da Nedžad Osmanagić i Uprava budu smijenjeni.

U srijedu će samo dva ili tri voza saobraćati do Zenice, a nakon toga će uslijediti potpuna blokada.

Inače, suspendovani Buljugija je predsjednik Samostalnog sindikata strojovođa-mašinovođa FBiH. Osmanagić zahtijeva i pokretanje disciplinskog postupka protiv Buljugije zbog, kako navodi, teže povrede radnih obaveza.

U obrazloženju ovog zahtjeva kao razlog se navodi da je Buljugija "grubo i naročito drsko vrijeđao ugled Društva i Uprave društva neovlaštenim saopštavanjem podataka i omogućavanjem dostupnim isprava iz domena poslovne tajne društva, kršeći odredbe Etičkog kodeksa, Pravilnika o poslovnoj tajni, Pravilnika o radu i zakona, stvarajući negativan imidž u tržišnom smislu u odnosu na komitente željeznica, dajući sliku o Društvu na neprimjeran i neistinit način"

Kako nam je rekao Mirsad Husković, predsjednik Sindikata strojovođa-mašinoviđa za sarajevsku regiju, povod ovakvoj odlucio je bio to što je Sindikat u zadnjih nekoliko mjeseci u više navrata obavještavao medije o "nepravilnostima u radu kompanije".

"Razlog svemu tome je što smo mi javno govorili o problemimima koji se pokušavaju zataškati. Konkretno, jedna televizijska ekipa je otišla s nama u selo Brđani nedaleko od Sarajeva, gdje su snimili kadrove pruge koja je još prije dvije godine odronula, a nikada nije sanirana, iako smo više puta upozoravali na to. Problem je u tome što je ugrožena sigurnost ljudi u vozovima od 1.500 tona koji na tom dijelu prelaze preko improvizovane skele. Upravi kompanije to je zasmetalo. Buljugija nije napravio nikakav prekršaj niti povredu radne dužnosti na svom radnom mjestu", rekao je Husković za Sarajevo-x.com.

Iz Sindikata strojovođa-mašinovođa kažu da je Buljugiji suspenzija uručena u utorak navečer u 19.10 sati, neposredno prije nego je trebao voziti za Zenicu.

"Osmanagić već ima četiri krivične prijave zbog svog nekorektnog rada u 16 mjeseci, koliko je na funkciji generalnog direktora ŽFBiH, a krenuo je sa suspenzijama ljudi koji ukazuju na probleme u firmi. Da nismo ništa slagali dokaz je i revizorski izvještaj poslovanja firme, koji se može naći na stranici Ureda za reviziju institucija u Federaciji BiH. Prema tome, sve je javno, ništa mi nismo izmislili", kaže Husković.

On napominje i da su plaće u zadnje vrijeme redovne, a da "direktor nema potrebe da se time hvali na televiziji, jer se takvo nešto podrazumijeva u 21. stoljeću". Jedini problem su neuplaćeni doprinosi jednoj grupi radnika, koja zbog toga ne može otići u penziju.

"Naravno, plaće su nam smanjene za 33 posto otkako je Osmanagić postao direktor, a mi smo u zadnjih godinu dostigli onaj prijeratni program rada", navodi Husković za Sarajevo-x.com.

Pokušali smo kontaktirati i Upravu ŽFBiH, ali, kako nam je rečeno u kabinetu generalnog direktora, trenutno je u toku sjednica Uprave preduzeća, pa niko ne može govori o novonastaloj situaciji, o čemu se i raspravlja na sjednici.