{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Propast Butmirskog procesa vodi u politički sukob sa RS

S
17.11.2009. u 07:35
0
34
Propast Butmirskog procesa vodi u politički sukob sa RS
0
Propast Butmirskog procesa vodi u politički sukob sa RS
Ukoliko pregovori uspiju, OHR će biti zatvoren i put BiH ka integraciji u EU i NATO će biti ubrzan, kaže se u izvještaju ICG-a, koji je ponovo aktivirao rad u našoj zemlji. Ukoliko propadnu, međunarodna će zajednica biti stavljena pred težak izbor: ojačati OHR i pripremiti ga za dugotrajan politički sukob sa RS, ili razraditi alternativna sredstva koja bi bila vođena od strane Specijalnog predstavnika Evropske Unije.
'Ukoliko Butmirski pregovori budu i dalje trajali, moguće je da će PIC odgoditi odluku o sudbini OHR-a do početka 2010. godine, ali odluku o tranziciji je neophodno donijeti prije nego što u BiH počne napeta kampanja za opšte izbore u oktobru. 2010. godine.

Ovo je osjetljiv i potencijalno opasan trenutak i mnogo toga može krenuti po zlu. Još uvijek je moguće da Butmirski proces rezultira minimalnim dogovorom i da PIC na svojoj narednoj sjednici donese odluku o zatvaranju OHR-a. Dodatna odlaganja i nesigurnosti mogli bi biti opasni. Bez obzira na svoja ranija postignuća, OHR je sada i sam postao više dio BiH političkih sporova nego posrednik u iznalaženju rješenja, a izvršne (bonske) ovlasti visokog predstavika više nisu efikasne. OHR je prerastao u nedemokratski mehanizam za rješavanje sporova, i rješavanje tih sporova bi konačno trebalo postati zadatak domaćih institucija BiH uz privremenu i neizvršnu pomoć Specijalnog predstavnika EU. Kako bi se ovo postiglo neophodna je pažljiva, koordinirana i odlučna akcija Evropske Unije, Ujedinjenih Nacija, Amerike, Rusije i susjeda BiH.', piše u najnovijem izvještaju ICG-a o situaciji u našoj zemlji.

Američko-evropski pregovaračima, ICG preporučuje nekoliko stvari:

- trebalo bi da ukažu svim stranama u pregovorima da ne postoji jedinstven, idealan paket reformi, te da je ovo samo prvi korak, ali da postoji određeni minimum reformi koji je neophodan za kandidaturu za EU i NATO, uključujući davanje ovlasti državi da pregovara o pristupnim obavezama za članstvo u EU, usklađivanje ustava sa međunarodnim propisima o ljudskim pravima, i skromno jačanje državnih upravljačkih kapaciteta, i ne bi trebali da ustavne promjene postavljaju kao preduslov za zatvaranje OHR-a.

- ukoliko se međutim ne postigne dogovor, PIC će morati izabrati. On može ojačati OHR, tako što će se jasno podržati nastavak njegovog mandata u BiH do kraja 2010. godine, dati podršku korištenju bonskih ovlasti od strane Visokog predstavnika i ojačati vojnu misiju EUFOR-a sa mobilnim žandarmerijskim jedinicama koje bi bile sposobne da osiguraju sprovođenje odluka OHR-a. PIC bi također trebao imati jasnu strategiju kako da se nosi sa nepokornom Republikom Srpskom. Ovaj je pristup problematičan i podrazumijeva jasan rizik od eskalacije tenzija i paralizirajuće blokade u slučaju da Srbi sprovedu svoje prijetnje da bojkotuju državne institucije.

- Vijeće sigurnosti UN-a bi trebalo produžiti mandat EUFOR-a i NATO-a na najmanje godinu dana, naglasivši njihove široke ovlasti da osiguraju poštivanje Dejtonskog mirovnog sporazuma i osiguraju sigurno okruženje;

- Vijeće sigurnosti UN-a bi trebalo pozdraviti spremnost EU-a da preuzme nove odgovornosti u BiH, koje bi uključile garantovanje Dejtonskog mirovnog sporazuma putem uspostavljanja Specijalnog predstavnika Evropske Unije;

- Evropska Unija bi trebala da postavi novog Specijalnog predstavnika Evropske Unije sa jakim mandatom, koji bi uključivao mogućnost davanja savjeta političkim stranama u BiH i posredovanja među njima, identifikacije osoba, partija i postupaka koji su protivni Dejtonskom mirovnom sporazumu, i donošenja odluka vezanih za raspodjelu ili ograničavanje EU finansijske pomoći za BiH,

- Evropska Unija bi trebala opremiti Specijalnog predstavnika Evropske Unije sa jakim timom, kako bi mogao posredovati u BiH političim procesima, pregovorima između lokalnih političih snaga i usvajanju novog acquis communautaire Evropske Unije; EUSR bi morao razviti efektivnije mehanizme za konsultaciju sa civilnim društvom sa ciljem objašnjavanja reformi i procesa pristupanja EU građanima BiH,

Također, ICG smatra da bi EU bi trebala pozvati BiH da podnese prijavu za članstvo po usvajanju onih najneophodnijih minimalnih reformi dok bi Sjeverno-atlanski savez u decembru trebao izložiti uslove koje BiH mora ispuniti kako bi pristupila akcionom planu za članstvo u NATO-u.

'Nakon što ovi koraci budu učinjeni i nakon što BiH. vlasti ili visoki predstavnik razriješe pitanje državne imovine, OHR će moći biti zatvoren. Najopasnija od svih opcija bila bi da se ne donesu nikakve odluke: ukoliko PIC produži mandat OHR-a duže od prvih par mjeseci 2010. godine, a da ga pri tome značajno ne ojača, BiH će biti suočena sa konfrontacijom između RS-a i OHR-a iz koje niko neće izaći nepovrijeđen i koja bi mogla dugoročno narušiti funkcionisanje države BiH.', prognozira ICG

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: