BiH
0

Privatni taksi prijevoznici nezadovoljni predloženim Nacrtom zakona

FENA
Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba
Kantonalni odbor Socijademokratske partije (SDP) BiH Sarajevo i Klub zastupnika SDP-a u Skupštini Kantona Sarajevo organizirali su danas u Sarajevu javnu raspravu o "Nacrtu zakona o taksiprijevozu u Kantonu Sarajevu".

Mersin Olovčić iz Ministarstva saobraćaja KS-a istakao je da su najveće razlike koje su predviđene ovim nacrtom, u odnosu na važeći, promjena odnosa broja stanovnika i taksivozila s jedan prema 700 na jedan prema 500, što bi značilo 900 vozila u KS-u.

Osim toga, dodao je da je predviđeno da će svi prijevoznici, koji ispunjavaju uvjete iz novog zakona, ubuduće moći koristiti taksistajališta kao i da će taksioznake važiti pet godina.

Bivši ministar saobraćaja KS-a Haris Lulić rekao je da 95 posto ovog nacrta predstavlja tekst koji je sačinjen u njegovom mandatu, te da ga treba podržati jer je to u interesu grada Sarajeva a postojećim propisima ova oblast nije dovoljno uređena.

Naglasio je da se njegove zamjerke odnose na to da pojmovi "samostalni taksiprijevoznik" i "taksprijevoznik fizičko lice" nisu dobro definirani i razdvojeni u smislu izmirivanja poreza i doprinosa državi te na produženje trajanja taksioznake na isti period kao i licence, čime ona gubi svoj smisao.

Lulić je podsjetio da se, zbog nepostojanja propisa koji regulišu ovu oblast, u prethodnom periodu dešavalo da pojedinim prijevoznicima budu izdate licence a da im potom bude odbijeno izdavanje taksioznaka uz obrazloženje da je broj tih oznaka ograničen, te da u ovom nacrtu nije posvećeno dovoljno pažnje tim situacijama.

Direktor kompanije Žuti taxi Vahid Zajko kazao je da ograničenje broja taksivozila brojem stanovnika ne postoji ni u jednom gradu u Evropi osim u Sarajevu te da je Odluka o taksiprijevozu u Sarajevu iz 1991., koju je radilo 14 eksperata iz oblasti saobraćaja, bila bolja od svih narednih.

"Ovdje neki 20 godina favorizuju udruženje Sarajevotaksi koje nije porezni obveznik već članovi pojedinačno plaćaju paušal u iznosu 50 KM, a mi od 500 do 1.000 KM. Mi tražimo jednak tretman, ne tražimo da njima povećaju namete ali neka onda i nama naplaćuju po 50 KM", naveo je Zajko.

Predstavnici Holand Company Taxija imali su primjedbe na dio Nacrta koji predviđa da ako se rent-a-car vozilo iznajmljuje na manje od 24 sata smatra se taksivozilom i mora imati odgovarajuću dokumentaciju, što smatraju glupošću.

Raspravi nisu prisustvovali predstavnici udruženja Sarajevotaksi.