BiH
0

Poznavanje osiguravajućih kuća u BiH

Sarajevo-x.com/Gfk
Prema istraživanju GfK BH – Centra za istraživanje tržišta, većinu osiguravajućih kuća koje posluju u našoj zemlji poznaje manje od polovine njenih građana.

Samo se dvije osiguravajuće kuće izdvajaju iz ovoga trenda – Raiffeisen osiguranje sa 62% i Sarajevo osiguranje sa 57% onih koji znaju za njih.

Tržište osiguranja predstavlja sastavni dio tržišta finansijskim uslugama u BiH. Trenutno u BiH aktivno posluje 27 osiguravajućih kuća koje svoje usluge nude građanstvu, bilo preko svojih ureda bilo preko svojih agenata, što je posebno prisutno u području životnih osiguranja.

Spektar usluga postepeno se iz godine u godinu povećava s ciljem osvajanja većeg udjela na ovom finansijski iznimno važnom tržištu. I dok se u većini razvijenih zemalja veliki brandovi osiguravajućih kuća intezivno nadmeću u medijskom prostoru kako bi se što više približili svojim korisnicima i kupcima, situacija u BiH nije ni izbliza tako žestoka. U prilog toj tvrdnji idu i podaci GfK BH – Centra za istraživanje tržišta, koji je u okviru svog redovnog projekta praćenja korištenja usluga osiguravajućih kuća u BiH pod nazivom IMDS® (Insurance Market Data Service), došao do podataka koji pokazuju da većinu osiguravajućih kuća koje posluju u našoj zemlji poznaje manje od polovine njenih građana.

Samo se dvije osiguravajuće kuće izdvajaju iz ovoga trenda – Raiffeisen osiguranje za koje je čulo 62% građana BiH starijih od 15 godina, te Sarajevo osiguranje sa 57% onih koji znaju za njih.

Jedan od osnovnih razloga takvoga stanja prvenstveno leži u podijeljenosti tržišta osiguravajućih kuća, jer većina njih rade isključivo u jednom entitetu. Stoga je ova slika poznavanja osiguravajućih kuća bitno drugačija kada se ovi rezultati promatraju za FBiH i RS odvojeno.

Tako, recimo, u RS-u je najpoznatija osiguravajuća kuća Bobar osiguranje za koju je čulo čak 87% građana, ali u FBiH za nju zna samo 23% stanovnika ovog entiteta. Još izrazitija razlika je zabilježena za Jahorina osiguranje za koje zna 83% građana RS-a i tek 9% građana FBiH.

Slična je stvar i osiguravajućim kućama koje su se u svom radu usmjerile uglavnom na područje FBiH, pa tako Sarajevo osiguranje, koje je upravo u FBiH najpoznatija osiguravajuća kuća (76%), u RS-u je tek na 11-tom mjestu sa samo 28% onih koji znaju za nju.

Jedina osiguravajuća kuća koja je u ovom smislu uspjela uspostaviti kakav-takav balans po pitanju poznavanja njenoga branda, kako pokazuje ovo istraživanje GfK BH, jest Raiffeisen osiguranje za koje zna 68% građana FBiH i 52% građana RS-a. Dio ovoga uspjeha Raiffeisen osiguranje može svakako zahvaliti snažnom imidžu koji na ovim prostorima ima istoimena banka, ali i time da svoje poslovanje nije ograničila samo na jedan entitet.

Inače, ovu je osiguravajuća kuću od prošle godine preuzela austrijska osiguravajuća grupacija UNIQA Group koja je svoju politiku ekspanzije na tržištima jugoistočne Europe iskazala i nedavnim preuzimanjem 80% dionica Zepter osiguranja, pete osiguravajuće kuće po veličini ukupne premije u susjednoj Srbiji i Crnoj Gori.