Kanton Sarajevo
0

Potreban jedinstveni saobraćajni tarifni sistem

FENA
U interesu građana Kantona Sarajevo i osiguranja optimalne funkcije javnog gradskog prevoza nužno je poduzeti mjere u cilju uspostave jedinstvenog saobraćajnog i tarifnog sistema.

U vrijeme ekonomske krize postojeća organizacija javnog gradskog i prigradskog prevoza predstavlja otežavajući i skup faktor za funkcioniranje Kantona Sarajevo, zaključak je Analize stanja i odnosa u oblasti javnog prevoza putnika na području Kantona Sarajevo koju je uradio Sektor za razvoj Centrotrans-Eurolinesa.

Direktor ove kompanije Muhamed Šaćiragić kazao je da proces uspostave optimalnog sistema javnog gradskog i prigradskog prevoza na području Sarajeva traje već 20 tak godina i u tom periodu su pokretane razne inicijative da se napravi racionalni jedinstveni saobraćajni tarifni sistem.

"Naša je ocjena, a imamo za to i dokaze, da je opstrukcija postojala prije svega od preduzeća GRAS koji zaista želi na svaki mogući način da zadrži monopol u ovoj djelatnosti, a nakon rata imaju veliku podršku u tkz. političkom establišmentu Vlade KS", izjavio je Šaćiragić Agenciji FENA.

Postoje direktive Evropske unije koje precizno nalažu da se mora osigurati proces demonopolizacije svih javnih funkcija u jednoj društveno-političkoj zajednici, pa i u javnom prevozu.

Šaćiragić je dodao da su prije par godina imali tešku situaciju gdje je Vlada KS negirala bilo kakvo pravo bilo koga da obavlja prijevoz na području KS, pa su se obratili Konkurencijskom vijeću koje je donijelo dvije odluke u skladu sa evropskim normama.

"Jedna od njih je bila da se putniku koji koristi preevoz autobusom drugog prevoznika, a ne samo GRAS-a, moraju osigurati iste subvencije, a drugom se nalaže Ministarstvu prometa i komunacija KS da donese pravilnik kojim će se regulirati način i mogućnost svim drugim operaterima, znači ne samo Centrotransu, da vrše prevoz na području KS", kazao je Šaćiragić.

Ta odluka je stara više od tri godine, a pravilnik još nije donesen, pa su iz Centrotransa nekoliko puta podsjećali Konkurencijsko vijeće na to da se ne izvršava njihova odluka.

Jedinstveni saobraćajni tarifni sistem je model koji je primjenjen u svim velikim gradovima Evrope.

" Naprimjer, u Briselu sasvim ravnopravno funkcioniraju dva operatera. U Beogradu je sedam operatera, a vlasnik svih subvencija i kompletnog prihoda je Grad Beograd i on prema određenim formulama prihod dijeli na operatere. Slično je i u Banjoj Luci koja ima mnogo kvalitetniji javni gradski saobraćaj nego Sarajevo jer je uveden princip konkurencije i koncesija", kazao je Šaćiragić.