BiH
22

Političke nesuglasice i dalje negativno utječu na tempo izgradnje autoputeva u BiH

Piše: T. Č.
Foto: Arhiv
Foto: Arhiv
Gradnja autoputeva u Bosni i Hercegovini kasni već godinama, a ukupna dužina izgrađenih dionica iznosi blizu 125 kilometara.

Kroz Federaciju BiH je za sada izgrađeno blizu 90 km autoputa, Drivuša - Tarčin 80 kilometara i Bijača - Zvirovići 10 kilometara, uz 35 kilometara u RS-u, na dionici Banja Luka - Gradiška.

Međutim, u Ministarstvu saobraćaja i veza RS-a su optimistični i vjeruju da će uskoro biti stavljeni u funkciju i novi kilometri autoputa na dionici Banja Luka-Doboj. Izgradnja ovog autoputa započela je u jesen 2012. godine radovima na dionici od Prnjavora do Doboja, u ukupnoj dužini od 36,6 kilometara.

Ugovorena cijena radova na ovom pravcu je 180 miliona eura.

"Do danas je urađeno više od 80 posto posla, a više od 25 kilometara autoputa već je pod asfaltom. Postavljanjem zaštitne ograde i zvučnih barijera i zvanično je započela završna faza izgradnje ove dionice autoputa, koji će u doglednoj budućnosti spajati dva evropska pravca i to pravac E 661 Gradiška – Banja Luka i Koridor 5 c", kaže Sandra Kovačević-Đurđević, glasnogovornica Ministarstva saobraćaja i veza RS-a.

Što se tiče radova na pravcu od Banje Luke do Prnjavora, koji su počeli prije godinu dana, u toku su zemljani radovi i pripremni radovi za izgradnju predviđenih putnih objekata. Ugovorena vrijednost radova na ovoj dionici je 158 miliona eura.

Predstavnici kineske kompanije "Shandong" izrazili su interes za projektovanje i izgradnju dionice autoputa Banja Luka – Prijedor – Novi Grad, u dužini od 71 km.

Tokom jula je potpisan i predugovor i trenutno ova kompanija radi na izradi generalnog projekta i prethodnih studija za ovu dionicu. Slična situacija je i sa autoputem Banja Luka - Mrkonjić Grad - Livno i u nastavku do Splita, u dužini od 110 km, do granice sa FBiH, gdje druga kineska firma "Sinohydro Corporation Limited" trenutno radi studiju izvodljivosti.

Također kineska kompanija "China road and bridge corporation" potpisala je sa JP Autoputevi RS memorandum o realizaciji projekta autoputa Brčko - Bijeljina u dužini od 31 kilometar, čija je procijenjena vrijednost blizu 250 miliona eura

"Po pitanju autoputa na koridoru 5c koji prolazi kroz RS u dužini od 46,6 km, prije nekoliko mjeseci su obustavljeni višemjesečni pregovori s ponuđačima zbog visoke finansijske ponude, te se sada pokušavaju naći povoljniji modeli finansiranja izgradnje ove dionice autoputa", pojašnjava Kovačević-Đurđević.

Vanja Filipović, šef kabineta ministra transporta i komunikacija BiH, smatra da izgradnja novih dionica autocesta u sklopu Panevropskog koridora 5c napreduje, iako političke nesuglasice i dalje negativno utječu na tempo planiranja i izgradnje južne dionice autoputa. Napominje da je na koridoru 5c koji prolazi područjem FBiH na dionici Svilaj - Odžak u dužini od 10 kilometara urađeno sve do završnog sloja asfalta koji čeka izgradnju mosta Svilaj na granici BiH s Hrvatskom.

Također, na koridoru 5c, na dionici Svilaj - Odžak u dužini od 10 kilometara i na dionici Drivuša - Klopče u dužini od tri kilometra ugovoreno je izvođenje radova u vrijednosti oko 30 miliona eura novcem od Kuvajtskog fonda.

Za dionicu Počitelj - Zvirovići u dužini 11 kilometara za izgradnju Lota 2 (Klopče-Gračanica) dionice Zenica jug - Zenica sjever ukupne dužine od osam kilometara u toku je poziv predkvalificiranim firmama za dostavljanje finansijskih ponuda.

"Početkom sljedeće godine realno možemo imati u izgradnji još 32 kilometra autoputeva na Koridoru 5c", ističe Filipović i dodaje da je za izgradnju koridora 5c osigurano blizu 300 miliona eura.