Kol'ko smo "mačo"?
0

Pojaseve vežu samo žene i starci

Piše: A. Panjeta
Mini akcijom koju smo napravili jutros od 11 do 11:30 na sarajevskim ulicama došli smo do podatka da od 58 vozila koja su prošla pored pet "kontrolnih punktova" u gradu koje smo nasumice odabrali, čak u njih 51 vozači (o suvozačima da ne govorimo) nisu bili vezani! Uzmemo li u obzir da smo na svakom "punktu" stajali u prosjeku po minut koliko je trebalo da prođe po 10 automobila, te da je kazna za nevezanje pojasa 30KM, država je za nekih pet minuta izgubila 1530 KM.

Prvi "kontrolni punkt" postavili smo u 11 sati na semaforu pored Kantonalnog tužilaštva Sarajevo i od 10 automobila u samo jednom smo primijetili da je vozač vezan. Da budemo gender korektni: radilo se o vozačici.

Nakon ovog, prošetali smo do zgrade Olomanke gdje smo u 11:10 postavili drugi "kontrolni punkt" i također od deset vozila primijetili jednog vezanog vozača. Nastavili smo dalje ka Kulovića ulici gdje nismo "postavljali punkt", ali smo iskoristili kratki zastoj i prolazeći pored vozila od njih 18 koliko ih je stajalo u koloni zabilježili tek jednog vezanog vozača, starijeg čovjeka u Škodi feliciji.

U 11:20 stali smo u Ulici Branilaca Sarajeva ispred caffea "Opera" gdje smo od 10 automobila "zatekli" vezane vozače u čak dva vozila. Među onima s nevezanim pojasom bilo je i jedno policijsko vozilo. U jednom od njih se opet radilo o vozačici, i imala je automobil sa diplomatskim tablicama. Nastavili smo do semafora na Drveniji gdje smo u samo jednoj traci od 10 vozila zabilježili isti rezultat kao i kod "Opere": jedna vozačica i jedan vozač vezani.

Znači, od 58 vozila koje smo izbrojali u ovoj kratkoj mini-akciji, tek sedam vozača bilo je vezano: tri žene, stariji čovjek i tri vozača "srednje životne dobi". Među "nevezanima" bilo je i jedno policijsko vozilo, a od svih taksista koji su prošli ni jedan od njih nije bio vezan.

Ne znamo zbog čega je ljudima u BiH "ofirno" da vežu pojas ili možda misle da je njegovo nevezanje "mačo", ali napominjemo da prema brojnim istraživanjima kod sudara pri brzini od svega 25 km/h nevezani putnik biva bačen prema naprijed silom jačine 20 puta njegove težine. Kod sudara na brzini od svega 50 km/h udara o unutrašnjost vozila jačinom kojom bi udario o tlo da je bačen s trećeg sprata.