BiH
82

Platformu Osnovna.ba koristi 13.000 korisnika: Lakše i brže savladavanje gradiva

Piše: M. N.
Online edukativnu platformu Osnovna.ba koja je pokrenuta početkom septembra ove godine, koristi već 13.000 korisnika. Riječ je o platformi koja pomaže školarcima da brže savladaju gradivo iz predmeta Bosanski jezik (gramatika i književnost), Matematika, Fizika, Hemija, Biologija i Engleski jezik.

"U izradu platforme Osnovna.ba učestvovali su psiholozi, kao i stručnjaci usavršeni za web komunikaciju / interakciju sa djecom. Oni su nam davali savjete, kao što su koje boje trebamo koristiti da bismo izbjegli naprezanje dječijeg oka i slično", rekao je Zlatko Memišević, kreator platforme.

Roditelj jedne od korisnica platforme Osnovna.ba kazala je kako smatra da je ovo dobra prilika da djeca koriste kompjuter u korisne svrhe i provode vrijeme koristeći kvalitetan sadržaj i primjeren njihovim godinama.

"I prije sam tražila ovakav sadržaj za djecu da uče, međutim, našla sam samo neke web stranice iz Hrvatske, pa nam je bilo malo komplikovano koristiti taj materijal za učenje zbog jezika jer je djeci bilo zbunjujuće. Kada sam saznala za Osnovna.ba bila sam pozitivno iznenađena i drago mi je da je ovako nešto pokrenuto u BiH jer mislim da je ovakav vid učenja dosta efektan", rekla je Dijana S, majka učenice šestog razreda osnovne škole.

Nastavnik matematike Haris Mujezinović koji radi na ovoj platformi kazao je kako ovakav sistem može mnogo pomoći i nastavnicima.

"Prije svega štedi vrijeme i energiju nastavniku pri samoj pripremi časa, zatim, mogućnost korištenja multimedijalnog sadržaja iz predmeta kao što su biologija, fizika i hemija pomaže razbijanju zida apstrakcije kod učenika, kada je riječ o ova tri predmeta. Zaista se nadam da će ovaj program pronaći svoje mjesto kako u domovima učenika tako i u kompletnom zvaničnom obrazovnom sistemu BiH", rekao je Mujezinović.

Direktor Prve osnovne škole Ilidža u kojoj održana promocija platforme Arif Ćelović kazao je kako ovaj sistem ima lični pristup svakom pojedincu - učeniku, te da su zaštićeno od negativnih iskustava.

"Pri tome mislim na onaj dio kada učenik nešto nije potpuno savlada i griješi u odgovorima, pa ga drugi učenici ismijavaju i kritikuju. Na ovaj način može da uči vlastiti tempom i da pri tome bude opušten", rekao je Ćelović.

Suština rada platforme jeste mogućnost komunikacije između učenika, direktna komunikacija i sa nastavnikom, kao i roditeljima. Učenici se konsultuju sa svojim drugovima, nastavnici mogu da prate njihov rad, a sve je to popraćeno mogućnosti roditelja da nadzire aktivnosti djeteta i njegov tempo u učenju i aktivnostima.

"Taj trougao u nastavnom procesu, dijete, nastavnik i roditelj predstavlja osnovu za uspješan rezultat u razvoju djeteta pa bih rekao da vidim u budućnosti mogućnost primjene platforme u Prvoj osnovnoj školi", kazao je Ćelović.

Edukativna komponenta platforme podrazumijeva obradu gradiva po nastavnom planu i programu, te pruža adekvatnu pomoć tamo gdje nastava u klasičnoj učionici zakaže. Na platformi je dostupna jedna vrsta statistike gdje će se moći vidjeti koliko je učenik vremena proveo na sistemu, na koji način je učio te kakve je rezultate postigao, što pomaže i roditeljima i nastavnicima da imaju uvid u napredak djeteta/učenika.