Istraživanja učeničkih dostignuća
0

Osnovci u BiH uče za ocjenu, a ne za znanje

SRNA
Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija
Učenici osnovnih škola u BiH usmjereni su više na dobijanje dobre ocjene, nego na sticanje znanja, pokazuju istraživanja učeničkih dostignuća rađena u BiH, ali i na međunarodnom nivou.

Direktor Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje Maja Stojkić izjavila je da je, s ciljem definisanja standarda učeničkih dostignuća za treći i šesti razred osnovnih škola u maternjem jeziku, matematici i prirodnim naukama, urađeno istraživanje u kojem je učestvovalo 1.250 učenika trećih i 1.400 učenika šestih razreda iz 60 škola u BiH izabranih metodom slučajnog izbora.

"Standardi učeničkih dostignuća pokazuju ključna znanja i vještine koji bi svaki učenik trebalo da ima na kraju razreda, a to u biti znači da ima trajna znanja, a ne samo znanja za ocjenu", rekla je Stojkićeva novinarima u Sarajevu. 

Ona je objasnila da trajna znanja predstavljaju ona koja se mogu iskoristiti u budućem učenju i životnim situacijama. 

Zamjenik direktora Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje Alisa Ibraković upozorila je da međunarodna istraživanja u kojima su učestvovali učenici iz BiH pokazuju da je BiH daleko ispod međunarodnog prosjeka.  

Ona je navela primjer istraživanja u kojem su učestvovali učenici iz 50 zemalja, pri čemu su učenici iz BiH bili na 26. mjestu po znanju iz matematike i 27. iz prirodnih nauka. "Još je alarmantnije da smo u primjeni stečenih znanja najslabiji", naglasila je Ibrakovićeva. 

U Sarajevu je danas počela dvodnevna konferencija "Standardi učeničkih dostignuća u devetogodišnjem obrazovanju", čiji je cilj upoznavanje obrazovnih vlasti i javnosti o aktivnostima Agencije koje su rezultirale definisanjem standarda učeničkih dostignuća za treći i šesti razred osnovne škole iz bosanskog/srpskog/hrvatskog jezika, matematike i prirodnih nauka.