Sarajevo
0

OSCE organizirao seminar o podučavanju religijama

FENA
Misija OSCE-a u BiH i Ured OSCE-a za demokratske institucije i ljudska prava (ODIHR), uz podršku Međureligijskog vijeća BiH, organizirali su u Sarajevu seminar na temu "Vodeća načela iz Toleda o podučavanju o religijama i vjerovanjima u državnim školama".

Kako je danas saopćeno iz OSCE-a, sarajevski regionalni stručni seminar pružio je priliku studentima, nastavnicima, osobama koje se bave praktičnim radom i nadležnima za donošenje politika rada iz regija jugoistočne Evrope, da razgovaraju o načelima i mogućnostima njihove primjene.

Slični seminari i prezentacije održani su u Ateni, Berlinu, Bruxellesu, Moskvi, Parizu, Varšavi i Washingtonu.

"Vodeća načela iz Toleda vode nas prema razumijevanju, toleranciji i dijalogu", rekao je Emir Ganić, nastavnik vjeronauke iz Travnika.

Rasprava koja se vodila tokom seminara ukazala je na značaj koji se pripisuje kako vjeronauci, tako i nastavi koja nije vjerskog karaktera, a koja se bavi izučavanjem religije u BiH.

Iako su nastavnici i stručnjaci iz regije istaknuli nekoliko pozitivnih inicijativa i primjera iz prakse, tokom seminara, također je stavljen naglasak i na važnost saradnje sa vjerskim vođama pri izvođenju nastave na temu religija.

"U Vodećim načelima iz Toleda prepoznaje se značaj istinskog partnerstva i dijaloga sa predstavnicima vjerskih zajednica u izradi nastavnog plana i programa i provedbi obuke nastavnika i preporučuje proces, koji će se zasnivati na konsultacijama i učešću svih, u interesu ostvarenja takve saradnje", rekla je Jo-Anne Bishop, šefica Odjela za toleranciju i nediskriminaciju pri ODIHR-u.

Vodeća načela iz Toleda predstavljaju sredstvo za pružanje podrške predstavnicima vlasti u ostvarenju obaveza preuzetih na zasjedanju Ministarskog vijeća OSCE-a 2006. godine, u cilju promoviranja boljeg razumijevanja i poštovanja različitih kultura, narodnosti, religija i vjerovanja. Prema ovim načelima kvalitetno obrazovanje o religijama i vjerovanjima može biti djelotvoran način da se izbjegnu i razriješe podjele i sukobi, što bi moglo dovesti do smanjenja nesporazuma i stereotipa. Međutim, ona ne predstavljaju zamjenu za tradicionalnu vjeronauku, koja u mnogim državama ostaje u nadležnosti vjerskih zajednica, već sredstvo koje bi moglo pomoći državama koje se opredijele za ovakav tip nastave.