{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


OSCE: Malo promjena na univerzitetima nakon uvođenja Bolonjskog procesa

F
23.5.2008. u 11:28
0
0
OSCE: Malo promjena na univerzitetima nakon uvođenja Bolonjskog procesa
0
OSCE: Malo promjena na univerzitetima nakon uvođenja Bolonjskog procesa
Misija OSCE-a u BiH smatra da se u praksi malo šta promijenilo kada se radi o provedbi Bolonjskog procesa na univerzitetima u našoj zemlji, što je i razlog nezadovoljstva bh. studenata.
"Ne vidi se da je došlo do nekih konkretnih promjena nabolje, a nisu uspostavljena tijela nadležna za određene oblasti", upozorila je u izjavi za Fenu glasnogovornica OSCE-a Mersiha Čaušević-Podžić komentirajući primjenu Bolonjskog procesa u BiH.

Ona ističe da je potrebno što prije uspostaviti agenciju za razvoj visokog obrazovanja i osiguranje kvaliteta i centar za razmjenu informacija i priznavanje dokumenata iz oblasti visokog obrazovanja, koji će omogućiti da diplome budu priznate negdje drugdje i da mladi studiraju gdje žele.

U OSCE-u ocjenjuju da BiH kao dio Evrope želi uspostaviti privredu utemeljenu na znanju, ali se čini da većina vjeruje da će novi Okvirni zakon o visokom obrazovanju i Bolonjski proces sami dovesti do toga.

"Ne bismo trebali zaboraviti da su i ovaj zakon i proces sredstva za ostvarenje cilja, a ne cilj sami po sebi. Osim ako BiH ne unaprijedi svoje univerzitete, mobilnost studenata koju garantira Bolonjski proces možda će donijeti samo to da će najbolji i najpametniji studenti studirati u drugim državama", navodi Čaušević-Podžić.

Teško da će BiH, stav je OSCE-a, imati od toga koristi ako se proces bude odvijao u samo jednom smjeru, putem koji vodi izvan granica ove države. Privredu utemeljenu na znanju je teško upostaviti kada građani, koji raspolažu s najviše znanja, doprinose privredi neke druge države umjesto svojoj vlastitoj.

Da bi se unaprijedilo visoko obrazovanje u BiH, u OSCE-u smatraju da će biti potrebno više od zakona kojim se utvrđuje evropski sistem prijenosa bodova, potrebni prosjek ocjena i broj naučnih radova koje neko mora objaviti da bi se popeo za jedan stepen na akademskoj ljestvici.

Isto tako će biti potrebno pokazati i spremnost da se pristupi mijenjanju načina na koji univerziteti obrazuju svoje studente, stav je ove misije.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: