{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


OSCE: Djeca u obdaništu nisu intelektualno zrela za predavanja o religiji

F
12.2.2008. u 14:45
0
0
OSCE: Djeca u obdaništu nisu intelektualno zrela za predavanja o religiji
0
OSCE: Djeca u obdaništu nisu intelektualno zrela za predavanja o religiji
Prijedlog organa obrazovne vlasti Kantona Sarajevo o uvođenju vjeronauke u nastavni plan obdaništa povlači pitanja o isključivosti i diskriminaciji. Saznanja ukazuju da bi takvi sati bili u potpunosti islamski orijentirani, stav je OSCE-a. Oni dodaju kako djeca tog uzrasta nisu intelektualno zrela da bi mogla vjeronauku pravilno prihvatiti.
Glasnogovornica OSCE-a (Organization for Security and Co-operation in Europe) Mersiha Čaušević-Podžić kazala je danas na pres-konferenciji u Sarajevu da ovaj prijedlog u teoriji nije pogrešan, osim dodavanja predmeta u predškolski nastavni plan i program za koji bi većina stručnjaka rekla da se ne mora uvoditi dok djeca ne odrastu.

"Ali ovo povlači pitanja o isključivosti i diskriminaciji, jer saznanja jasno ukazuju da bi takvi sati bili u potpunosti islamski orijentirani. U multinacionalnoj i multireligijskoj državi kao što je BiH, ovo je prijetnja osnovnim slobodama garantiranim Ustavom ove zemlje", upozorila je Čaušević-Podžić.

Ona podsjeća i da nedavno usvojeni Okvirni zakon o predškolskom obrazovanju određuje da će predškolske institucije razvijati, promovirati i poštivati nacionalne i vjerske slobode, običaje, toleranciju i kulturu dijaloga.

Stoga u OSCE-u naglašavaju da bi, u interesu nepristrasnosti i poštivanja trenutno važećeg pravnog i ustavnog poretka, jedino logično bilo za kantonalne vlasti da uvedu vjersko obrazovanje u predškolske institucije u Kantonu za sve religije.

"U interesu pravilne pedagogije, bilo bi razumnije odgoditi takvo uvođenje dok učenici ne dođu do određene dobne granice i intelektualne zrelosti, kako bi bili u mogućnosti to pravilno prihvatiti", smatra OSCE.

Misija predlaže da političke i vjerske vođe u BiH usmjere svoju energiju i napore na nešto od suštinske važnosti za njihovu budućnost u Evropi, a to je transformacija državnog predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja iz institucija koje naglašavaju različitosti među ljudima u institucije koje njeguju osjećaj da državljani ove zemlje mogu imati i više od jednog identiteta.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: