BiH
0

Ombudsmanu se najviše žale na poskupljenja namirnica i komunalija

SRNA
Instituciji ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH građani se najviše žale na rad sektora ekonomskih usluga od opšteg interesa, kao što su komunalne usluge, zatim na finansijski i komercijalni sektor, izjavila je Srni pomoćnik ombudsmana Meliha Bakalović.

Prema njenim riječima, poskupljenje robe široke potrošnje je neosnovano, jer proizvođači podižu cijene iako njihove nabavne cijene sirovina i energije nisu porasle.

"Neki proizvodi iz kategorije osnovnih životnih namirnica već su daleko skuplji u BiH nego u regionu, pa čak i u nekim evropskim zemljama, što ugrožava već nizak standard građana. Prema našim podacima, kupovna moć potrošača u BiH je, pored Albanije, najniža u Evropi", istakla je Bakalovićeva.

Ona je podsjetila da su Zakonom o trgovini i Zakonom o kontroli cijena propisane kontrola tržišta i osnovanost zahtjeva povećanja cijena, te dodala da Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača upozorava javnost o nezakonitim radnjama protiv potrošača i traži odgovorno ponašanje proizvođača, distributera i trgovaca.

"Mi imamo dobru saradnju sa udruženjima za zaštitu potrošača u cijeloj BiH, a većinu smo obišli u njihovim centrima rada i učestvujemo po pozivu u njihovim projektina. Takođe, sarađujemo sa entitetskim inspekcijama", rekla je Bakalovićeva.

Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH postoji već pet godina i njena dužnost je zaštita prava potrošača, kao i njihova edukacija.

Iz ove institucije, od svih projekata koji su do sada proveli, izdvajaju projekat donošenja Smjernica i preporuka u sektoru potrošačkih kredita.