Helsinški komitet u BiH
0

Odluka ministra Suljagića u interesu djece

FENA
Foto: Arhiv
Foto: Arhiv
Instrukcija ministra obrazovanja i nauke u Vladi Kantona Sarajevo Emira Suljagića koja se odnosi na predmet vjeronauke u školama ni na kakav način ne dovodi u pitanje vjerske slobode, stav je Helsinškog komiteta u BiH.

Helsinški komitet smatra da je ova odluka donesena u interesu djece.

"Prema prva tri stava člana 9. Okvirnog zakona o srednjem i osnovnom obrazovanju u BiH djeca imaju pravo da, u skladu sa željama svojih roditelja, pohađaju vjeronauku. Četvrti stav spomenutog člana, a koji propisuje da djeca koja ne pohađaju vjeronauk neće biti diskriminirana, jednostavno je zanemarivan. Svjedoči o tome ubrajanje ocjene iz vjeronauka u prosjek što djecu koja ne pohađaju ovaj predmet dovodi u neravnopravan položaj", pojašnjavaju iz Helsinškog komiteta.

Komitet podsjeća da je vjeronauka i dalje školski predmet i da se i dalje ocjenjuje, ali se ne ubraja u opći prosjek učenika.

Zalaganje za dosljedno provođenje zakona, ali i drugih dokumenata i konvencija na čiju se provedbu Bosna i Hercegovina obavezala, a koji regulišu jednakost svakog pojedinca pred zakonom, bio je povod za burne reakcije čelnika vjerskih institucija.

"Najdalje je otišao reisu-l-ulema Islamske zajednice u BiH Mustafa Cerić ocijenivši odluku Ministarstva kao put ka ukidanju medresa, a zatim i džamija, te pozvao ministra Suljagića da poništi spomenutu odluku ili podnese ostavku. Helsinški komitet za ljudska prava u BiH cijeni da mandat Ministarstva jeste da osigura dosljedno provođenje Zakona. Spomenuta instrukcija je sastavni dio obaveza koje država ima prema svim svojim građanima - uključujući i djecu da bi osigurala jednakost za sve", stoji u saopćenju Komiteta.

U tom smislu, Komitet ohrabruje i najava iz Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke čiji ministar Damir Mašić najavljuje "obračun sa srednjovjekovnim apartheidskim fenomenom u 21. stoljeću", a koji se u ovdašnjem školstvu manifestuje kroz egzistiranje "dvije škole pod jednim krovom".

"Pravo svakog djeteta je da se ravnopravno uključuje u rad javnih škola što podrazumijeva eliminaciju svih oblika segregacije i diskriminacije. Helsinški komitet za ljudska prava u BiH očekuje da će primjer ministra obrazovanja u Kantonu Sarajevo slijediti njegove kolege u drugim kantonima te da će najava federalnog ministra obrazovanja biti samo prvi korak u odlučnijem obračunu s podijeljenim školama koje, po prirodi stvari, baš kao i one jednonacionalne na prostoru Republike Srpske, nisu u funkciji razumijevanja drugog i drugačijeg već, naprotiv, predstavljaju inkubator za virus nepomirljivih podjela", saopćeno je iz Helsinškog komiteta u BiH.